Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. Afvallen is een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen.

Kies voor gezonde koolhydraatarme tussendoortjes

Met een koolhydraatarm dieet val je gemakkelijk af. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen, omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken. Andere gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn een schaaltje kwark met frambozen, een handje noten of een schaaltje olijven. Maar er zijn tal van andere mogelijkheden. Wij geven je een lijst met gezonde koolhydraatarme tussendoortjes. Maar natuurlijk kun je deze lijst ook zelf uitbreiden. Wil je meer weten over het koolhydraatarme dieet dan raden we je aan het basis artikel over het koolhydraatarme dieet te lezen. Combineer intermittent fasting met een koolhydraatarm dieet en de overtollige kilo’s verdwijnen als sneeuw voor de zon. In deze blog geven we 21 voorbeelden van gezonde koolhydraatarme tussendoortjes.

  1. Hüttenkäse of cottagecheese op een vezelrijke cracker met peper, zout en tuinkruiden of lente-uitjes, tomaat, komkommer, peper en zout
  2. Blokje kaas met komkommer
  3. 1 Schaaltje tonijnsalade: 50 gram tonijn, ½ eetlepel zuivelspread light, kappertjes en 3 olijven. Deze kan als beleg dienen op 1 vezelrijke cracker, of gebruik een plakje komkommer als “toastje”.
  4. Schaaltje olijven
  5. Surimi sticks
  6. Bouillon zoals Knorr opkikker (geen Cup-a-Soup)
  7. 150 ml Griekse yoghurt 0% vet met 1 mandarijn in partjes (ook lekker: bosbessen frambozen)
  8. Suikervrij dropje
  9. Asperges opgerold in ham
  10. Rauwe ham met roomkaas ertussen
  11. Haring
  12. 1 Glas groentesap, bijvoorbeeld tomatensap of wortelsap
  13. Mini Babybel LIGHT (let op alleen de light variant)
  14. Komkommer in zoetzuur
  15. Schaaf de komkommer met een dunschiller. Maak een dressing van witte wijnazijn, enkele druppeltjes zoetstof (bijv. Stevia), een theelepeltje mosterd en wat peper en zout. Meng de komkommer plakjes hierdoorheen. (ook handig om mee te nemen in een bakje)
  16. Avocado gevuld met garnaaltjes en cherrytomaatjes
  17. Zalmrolletje met zuivelspreadlight
  18. Gezonde dip: 1 eetlepel Philadelphia, 1 eetlepel Griekse yoghurt 0% vet, zout en peper, beetje tuinkers of alfalfa.
  19. Groenten om te dippen: paprika, komkommer, wortelen, radijs, bleekselderij
  20. ½ Gerookte kipfilet in reepjes gesneden
  21. 2 Rolletjes kipfilet besmeerd met pesto
  22. Edamame, deze Aziatische sojaboontjes zitten stampvol mineralen en vitamine C, B en E.
  23. Frozen Yogurt Raspberries, bevroren framboosjes gevuld met yoghurt. Vul de framboosjes met yoghurt via een spuitmondzak, leg ze in de vriezer en de volgende dag heb je een soort bevroren ‘snoepjes’.

Hoeveel koolhydraten mogen er in koolhydraatarme tussendoortjes zitten?

Vind je het moeilijk om te bedenken hoeveel koolhydraten er in tussendoortjes mogen zitten? Dat is begrijpelijk. Om je hierbij te helpen zijn er twee regels opgesteld, namelijk:

  • Ik wil nog kilo’s afvallen: dan mag voor jou een tussendoortje niet meer dan 5 gram koolhydraten per 100 gram bevatten. Je kunt dan denken aan groenten, vlees, vis, kaas, zuivel of ei.
  • Ik wil op gewicht blijven: dan mag je per dag niet meer dan 25 gram toegevoegde suikers. Dus je mag dan bijvoorbeeld wel een split ijsje (bevat 11 gram toegevoegde suikers), maar kies je een McFlurry Oreo dan krijg je in 1 klap 56 gram suikers binnen. Oei, wel lekker, maar hiermee zul je dus makkelijker weer kilo’s aankomen.

Blijf je hiervan bewust als je op gewicht wilt blijven na het volgen van een koolhydraatarm dieet.

Maak de lekkerste koolhydraatarme tussendoortjes eenvoudig zelf

Wij zijn Foodsisters uit onze mooie hoofdstad Amsterdam. Twaalf jaar geleden ontdekten we dat je met een koolhydraatarm snelle en goede resultaten behaald. Heb je een vraag over koolhydraatarme tussendoortjes of een andere vraag? Bekijk dan onze FAQ. Staat je vraag er niet tussen? Stuur dan een mail naar info@foodsisters.nl.

Deel bericht:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Recente blogs

Blog

Hoe gezond zijn crackers?

Crackers.. letterlijk in alle soorten en maten te koop. Wanneer iemand tegen je zegt: wil je even wat crackers halen, wat haal je dan? Het aanbod is zo groot: volkoren crackers,  spelt crackers, crackers met …

Lees verder »
Blog

Welke kokosyoghurt kun je nu het beste kiezen? 

Ben jij bezig met het keto menu dan raden wij aan om te kiezen voor de kokosyoghurt van het huismerk Albert Heijn. Deze is namelijk laag in koolhydraten. Bij het keto menu is het belangrijk …

Lees verder »
AvondmaaltijdBlog

Gezonde pizza maken

Gezonde pizza klinkt als iets wat we wekelijks willen eten toch? Waar je ook naar verlangt, een gezonde pizza kun je altijd aanpassen naar waar jij op dat moment trek in hebt. Salami, parmaham, bietjes, geitenkaas, olijven of tonijn? Alles kan op je pizza! En wat zo vervelend is.. alles smaakt er ook zo lekker op.

Waar gezond ook vaak mee geassocieerd wordt is: meer tijd. En helaas, bij de pizza is dit ook het geval. Wil je een echte gezonde pizza maken, dan zal je de bodem ook zelf moeten maken. Hoe kun je dat nou het beste doen, zodat je niet op zaterdagmiddag een uur in de keuken staat? Wij vertellen je hoe, met welke ingrediënten en geven je tips hoe je de pizza kunt beleggen. En zoals jullie van ons gewend zijn, alles op een verantwoorde manier en koolhydraatarm!

Lees verder »

Inloggen

Meld je hier aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

On this website we use first or third-party tools that store small files (cookie) on your device. Cookies are normally used to allow the site to run properly (technical cookies), to generate navigation usage reports (statistics cookies) and to suitable advertise our services/products (profiling cookies). We can directly use technical cookies, but you have the right to choose whether or not to enable statistical and profiling cookies. Enabling these cookies, you help us to offer you a better experience.