Wat kies je tijdens de vakantie?

Uiteraard voelt iedereen die op dit moment een vakantie in het vooruitzicht heeft zich extreem gelukkig. Maar ook kan bij je de vraag opborrelen: "Wat ga ik eten? ik wil niet aankomen" We delen in deze blog onze tips

Houd je zoveel mogelijk aan het ritme en de structuur van het weekmenu qua eetmomenten. Het zal uiteraard moeilijk zijn om je exact aan het menu te houden, kies dan voor de volgende opties:

Ontbijt: Griekse yoghurt, kwark of (plataardige) yoghurt met fruit en noten, scrambled eggs met tomaat of 2 gekookte of gebakken eieren met plakjes ham en kaas.

Lunch: Een maaltijdsalade of soep

Tussendoor: Zorg dat je voldoende rauwkost bij je hebt. Of één keer per dag een handje noten (=25 gram).

Diner: Laat vooral de koolhydraten zoals pasta en pizza staan en neem een stukje vis of vlees met groenten. 

De uitdaging blijft: met het zelfde gewicht thuis komen, waarmee je vertrokken bent. Moeite om niet elke dag een ijsje te nemen? Visualiseer hoe je aan het einde van de vakantie ervoor wilt staan: boordevol energie en een gezond lichaam.

Laat je de pizza dit jaar staan?

Om je in te laten zien dat je snel veel meer calorieën en koolhydraten eet dan je gewend was, hebben we hieronder een lijstje voor je gemaakt (oeps, laat die pizza van 770 calorieën misschien dit jaar niet z’n goed idee zijn….)  

Frankrijk
5 sneetjes stokbrood en kruidenboter 291 kcal 27 g koolhydraten
Croissant 170 kcal 18 g koolhydraten
Glas rode wijn 120 kcal 5 g koolhydraten

Foodsisters vakantietip: Bouillabaisse (vissoep), Coq au vin (kip in wijnsaus), Salade NiÇoise (salade met tonijn) zonder aardappel, Chateauxbriand (ossenhaas)

Duitsland
Broodje hamburger 230 kcal 28 g koolhydraten
Portie friet 590 kcal 61 g koolhydraten
Pull bier 220 kcal 14 g koolhydraten
Berliner bol 240 kcal 37 g koolhydraten

Foodsisters vakantietip: Curryworst, Rinderrouladen (runderrollade), Schweinemedaillons
mit Champignons in Sahnesoße (varkensfilet met champignonroomsaus)

België
Belgische wafel 210 kcal 17 g koolhydraten
Bonbon, per stuk 65 kcal 10 g koolhydraten

Foodsisters vakantietip: Garnaalkorketten (huisgemaakt), uiensoep, mosselen (zonder brood en friet), stoofvlees

Italië
Pizza Hawaii 770 kcal 91 g koolhydraten
Pasta met tomatensaus en gehakt 640 kcal 64 g koolhydraten
Verse tagiatelle met zalm 605 kcal 61 g koolhydraten
Stukje tiramisu 360 kcal 25 g koolhydraten

Foodsisters vakantietip: Insalata Caprese (tomaat met mozzarella en basilicum), Saltimbocca alla Romana (kalfslapjes met rauwe ham en salie), Frutti di Mare (Italiaanse zeevruchten) ,zonder pasta/risotto of rijst!, Fritatta (omelet met groenten),  zonder aardappelen!

IJsjes
Waterijsje 45 kcal 11 g koolhydraten
Softijs 150 kcal 18 g koolhydraten
Bolletje schepijs in een hoorntje 210 kcal 26 g koolhydraten

Op vakantie gaan moet ontspannend zijn, een van de leukste tijden van het jaar. Lekker genieten maar eet bewust en niet teveel. Kies in het buitenland liever voor koolhydraatarme delicatessen zoals: olijven, tapas, cherrytomaten, Pata Negraham, stukje kaas of gedroogde worst. Ga je in het buitenland uiteten kies dan bijvoorbeeld voor een maaltijdsalade met vlees of vis.

We wensen je een geweldige vakantie en smeer niet alleen je kinderen, maar ook jezelf goed in….!

 

Deel bericht:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Recente blogs

Blog

Niet aankomen op vakantie

Niet aankomen op vakantie, hoe doen de Foodsisters dat? Als we met vakantie gaan zijn we qua eten wat flexibeler.

Lees verder »
Vervangers voor ei
Blog

Vervangers voor ei

Eieren komen vaak voor in onze weekmenu’s. Ze bevatten namelijk veel goede voedingsstoffen.  Echter krijgen wij soms de vraag hoe je eieren nu kunt vervangen. Je kan er bijvoorbeeld allergisch voor zijn of vindt ze …

Lees verder »
Blog

Hoeveel koolhydraten per dag?

Misschien wil je wel starten met koolhydraatarm eten, maar vraag je je af hoeveel koolhydraten je dan per dag mag eten? Heb je geen koolhydraten nodig voor het functioneren van je hersens? En wat is …

Lees verder »

Inloggen

Meld je hier aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

On this website we use first or third-party tools that store small files (cookie) on your device. Cookies are normally used to allow the site to run properly (technical cookies), to generate navigation usage reports (statistics cookies) and to suitable advertise our services/products (profiling cookies). We can directly use technical cookies, but you have the right to choose whether or not to enable statistical and profiling cookies. Enabling these cookies, you help us to offer you a better experience.