Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Truus -15 kg

Voor iedereen met diabetes type 2 die meer grip op zijn /haar ziekte en gezondheid wil: : “Geef de moed niet op en ga ook zelf aan de slag.”

Begin gewicht: 85 kg

Huidige gewicht: 70 kg

Lees hier hoe het Truus is gelukt 15 kilo af te vallen.

Truus (66 jaar):

“Diabetes komt in mijn familie voor en uiteindelijk zou ik het volgens mijn arts ook krijgen. Sinds mijn 20e zijn bij bloedonderzoek mijn bloedsuikers vaak te hoog.

Oppassen met suiker was het advies. Je blijft er altijd al op letten, maar het sluipt er toch steeds weer in. Op mijn 60e was het zover dat het behandeld moest worden. Ik kreeg medicijnen, maar daar kon ik niet goed tegen. Toch had ik meer medicatie nodig om tot een acceptabele waarde te komen.

Voor mij was dat wel even een wake-up call, want ik wist heel goed als verpleegkundige dat dit echt niet goed voor mijn lijf was. Mijn lever vervette en de alvleesklier kreeg veel te veel suikers om te verwerken. Daarbij had ik ook nog een te hoog cholesterolgehalte. Je zult begrijpen dat mijn energie laag was en ik had daarbij gewrichtsklachten waardoor ik erg belemmerd werd.

Het werd tijd dat ik zelf aan de slag ging en niet alles van medicijnen liet afhangen.

Ik ben begonnen met intermittent vasten (blauwe boek) en daarna het zomerboek. Hiermee viel ik 15 kg af. Mijn bloedsuikerwaarden zijn nu heel goed. Ik heb nog wel medicijnen, maar deze zijn niet opgehoogd en daar ben ik heel blij mee. Mijn lever is weer goed ondanks dat ik Griekse yoghurt 10% vet gebruik (zo lekker en goed vullend) én het ketodieet volg wat toch ook vetter is (maar dan wel de gezondere vetten). Ik kon dus mooi overstappen op het ketodieet. Inmiddels blijf ik lekker doorgaan met intermittent vasten, keto en koolhydraatarm. Zo eet ik zeer gevarieerd.

Ik kook graag en ook het liefst iets anders dan de standaard aardappelen, groente en vlees. Wat ik overigens nog wel iedere dag voor mijn vriendin kook.

Inmiddels kook ik echt wat ik zelf lekker vind. Het koken van twee verschillende maaltijden heeft wel even wat planning gevraagd. In het begin kwam ik tijd tekort tijdens het koken omdat ik niet eerst de voorbereidingen deed. Ik ging dan direct koken wat er dan voor zorgde dat er soms nog wel iets aanbrandde omdat ik nog met andere maaltijd bezig was. Dus mijn tip voor anderen die dubbel willen koken: Zorg dat alles goed is voorbereid. Alles ligt bij mij nu al op het aanrecht klaar, geschild en gesneden voor beide gerechten. Dan hoef ik min of meer alleen nog maar aan het fornuis te staan.

Mijn favoriete gerecht is: notenrijst met mango en runderreepjes uit het blauwe IF boek.  Variaties hierop in het ketoboek zijn ook heerlijk. De frambozenkoeken maak ik vaak voor vriendinnen die ik ook heb kunnen motiveren om minder koolhydraten te eten.

Ik ben superblij met de Foodsisters methode. Eindelijk een kookboek met heerlijke recepten en een programma waar ik mij helemaal in kon vinden. 

Ik wil met het delen van mijn verhaal iedereen stimuleren ervoor te gaan. Het doel wat ik voor ogen heb is om een fittere , gezondere diabeet te worden en ik wil veel lekkere maaltijden kunnen klaarmaken. Voorheen was het bij mij simpele aardappelen, groente en vlees en bij eerdere lijnpogingen bleef de trek in zoetigheid. Daarmee bleef ik in een vicieuze cirkel hangen. De maaltijden die ik nu kook zijn veel lekkerder en op zich al een feestje voor mij zodat ik ook niet meer behoefte heb om te snoepen.”

 

Wil je ook starten met onze weekmenu’s? Neem dan een kijkje in onze webshop

 

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

Review

Lisette -15 kg

Lees hier hoe het Lisette is gelukt om ondanks haar darmklachten maar liefst 15 kilo af te vallen in een half jaar! Lisette (64): “Ik heb vele diëten geprobeerd omdat ik veel last had van …

Lees verder »
AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief