Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Rogier -16 kg

Voor mij is het geen dieet maar een manier van leven geworden. Ik voel me er supergoed bij.

Rogier is 16 kilo afgevallen. Lees hieronder hoe hem dat is gelukt.

Rogier (55): “Één van de redenen om te starten met de menu’s van de Foodsisters was een plekje (schimmel) op mijn arm, waarvan de huisarts bemerkte dat het zou kunnen komen door een te hoge glucose.

Voor mij is het geen dieet maar een manier van leven geworden. Ik voel me er supergoed bij.
Wat mij naast de weekmenu’s heeft gemotiveerd om vol te houden is dat ik gebruik maak van een glucose sensor.

De HbA1c waarde is in 4 maanden gedaald van 94 naar 43. Dat is echt spectaculair.

De glucosesensor is zo groot als een 2 euromunt. Die plak je op je bovenarm. Het is volledig pijnloos. Er zit een piepklein naaldje in die 2 weken lang je bloedsuikerspiegel meet. Via je telefoon zie je de waardes. Het is eigenlijk bedoeld voor diabetes patiënten.  Diabetes patiënten kunnen er gratis eentje aanvragen. Ik koop ze online en gebruik er inmiddels 1 per 8 weken om me scherp te houden.

https://www.freestyle.abbott/nl-nl/sample/aanvragen.html

Door het gebruik van de sensor heb ik geleerd hoe mijn lichaam reageert op voeding. Binnen een half uur na het eten zie ik al effect en na 2 uur weet ik precies wat het met me doet. 1 keer per week wegen werkt voor mij niet. Ik zie nu direct of het me een glucosepiek geeft en hoe lang die aanhoudt. De daling van een glucosepiek voel je dan weer als die vermoeidheid of honger na het eten. Het voorkomen van die piek zorgt ook dat je minder trek hebt om te snaaien. En hoe groter de berg, hoe minder goed je lichaam er mee om kan gaan en hoe sneller de het als vet wordt opgeslagen.

Het werkt ook bij het uit eten gaan. In het begin vond ik dat spannend. Nu meet en weet ik dat het geen probleem is door slim te kiezen. Extra groenten, geen aardappels en droge witte wijn in plaats van bier.

Je ziet niet alleen het effect van voeding. Ook stress en lichamelijke beweging zie je in de grafiek. Zo zag ik dat ik filerijden als stressvol ervaar en mij een piek geeft. Terwijl een avondwandelingetje na het eten er juist voor zorgt dat de waardes goed blijven.

Ik heb natuurlijk allerlei maaltijden uitgeprobeerd. Koolhydraatarme en koolhydraatrijke. Het verschil is bizar. Bij koolhydraatarm blijf ik lekker stabiel, bij koolhydraatrijk krijg ik een enorme hoge piek in mijn bloedsuikerspiegel. Koolhydraatarm is niet alleen beter voor mijn lijf, het is ook veel smaakvoller. Meer kruiden en eerlijke producten. Ik heb in ons gezin pas achteraf verteld dat ik koolhydraatarm ben gaan koken. Ze willen niet anders meer.  

Of ik merk dat ik in het dagelijks leven gezonder ben, heb je even? Ik ben nooit meer moe na het eten. Ik slaap ’s nachts weer door. Ik had maat 3XL en dat is nu L. Ik kan nu 2 uur achter elkaar hard fietsen. Mijn huid is beter. De huisarts hoeft me niet meer te zien. Ik heb nooit meer last van mijn maag en ik ben ook veel scherper gaan nadenken.

Het verschil tussen toen en nu is zo groot dat ik nooit meer terug wil naar mijn oude leven. Elke dag ben ik verbaasd dat ik op mijn 55ste nog zo de knop om heb kunnen zetten. Je merkt binnen 2 weken de verandering. Het is niet ingewikkeld: neem de tijd en probeer uit wat voor jou werkt. En gaat het een paar dagen niet zoals je wil? Je kan het elke dag weer oppakken.

Wat ik anderen zou willen meegeven? Ga de reis aan om gezond oud te worden. Neem de tijd. Ga anders koken en laat je huisgenoten ervaren hoe lekker koolhydraatarm/keto eten is.”

 

Wil je ook starten met onze weekmenu’s? Neem dan een kijkje in onze webshop

 

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

Review

Lisette -15 kg

Lees hier hoe het Lisette is gelukt om ondanks haar darmklachten maar liefst 15 kilo af te vallen in een half jaar! Lisette (64): “Ik heb vele diëten geprobeerd omdat ik veel last had van …

Lees verder »
AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief