Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Dolores -25 kg

Veel vrouwen cijferen zichzelf weg bij het zorgen voor anderen. Zet ook jezelf op de eerste plek. IK SCHOOF MIJZELF ALTIJD ONBEWUST OPZIJ

Dolores -25 kg

Wat er aan gewicht is aangekomen gaat er niet van de één op de andere dag af. Ook met afvallen gaat het vallen en opstaan, maar door hiermee rekening te houden en vol te houden kom je er wel.

Een mooie uitspraak van Dolores. Die zichzelf, zoals veel vrouwen heeft weggecijferd om te zorgen voor anderen. En daarbij vergeet je soms jezelf.

Dolores:
De reden dat ik te zwaar ben geworden is omdat ik behoorlijk intense periodes in mijn leven mee heb gemaakt. Onder andere veel ivf pogingen (helaas zonder resultaat), naast de teleurstellingen kun je je ook voorstellen dat dit hormonaal een flinke impact op je lichaam heeft.

We hebben beide ouders 17 jaar lang mantelzorg verzorgd. Door de zorg voor anderen in mijn omgeving schuif ik mijzelf onbewust altijd opzij.

In combinatie met diverse emoties, had ik vaak geen trek in eten. Nam dan wel kleine porties, maar die bestonden dan niet uit de juiste voedingsstoffen.

Ik nam ongezonde tussendoortjes, zodat ik weinig tijd kwijt was en weer snel door kon met zorgen voor anderen.

Het gevolg was langzaamaan steeds de kilo’s er bij kwamen. En dan telkens weer ‘enthousiast’ beginnen met een nieuw dieet.

Op korte termijn had ik resultaat, maar het gewichtsverlies was niet blijvend en zorgt ook mentaal niet voor een stabiele factor.

 Ondanks dat ik van nature een positief ingesteld mens ben, merkte ik wel dat ik onzeker werd over mijn uiterlijk. Zeker in combinatie met de start van de overgang. Je gaat jezelf steeds meer weg stoppen onder wijde kleding, zodat men je overgewicht niet ziet. En op de foto?? Dat wilde ik al helemaal niet meer. Het was dan ook lastig voor mij om een foto van mijzelf van voor de afvalperiode te vinden!

Ook in openbare gelegenheden voel je je soms ongemakkelijk, omdat het zomaar zo zou kunnen zijn dat je een bekende tegen het lijf loopt. Die misschien zou kunnen zien dat je in tegenstelling tot vroeger nu flink zwaarder geworden bent.

Lichamelijk ondervond ik ook klachten van mijn overgewicht. Kortademigheid, niet meer op mijn rug kunnen slapen, want dan kreeg ik het benauwd. Minder fit zijn. Een lange wandeling maken lukte echt meer Fietsen? Dat ging alleen nog als er nagenoeg geen wind stond.

Ik had het erg snel warm. Je gaat ook meer zweten, dat is gewoon ook erg onprettig. Je moet dan ook weer rekeninghouden met bepaalde kleuren kleding. OF stoffen die je niet meer kunt dragen terwijl je die qua stretch of koelte juist wel zou willen kiezen.

Veel vrouwen cijferen zichzelf weg bij het zorgen voor anderen.
Deze vrouwen zou ik willen meegeven: zet ook jezelf op de eerste plek. Niet alleen anderen.

Het is belangrijk om ook goed voor jezelf te blijven zorgen.

Hoe groot je zorgen of emoties ook zijn. Op een éen of andere manier ben je altijd weer sterk genoeg om het te kunnen dragen, te verwerken en weer door te gaan. Altijd vol te blijven houden.
En zo is het ook met gezonde voeding. Wat er aan gewicht is aangekomen gaat er niet van de één op de andere dag af. Ook met afvallen is het vallen en opstaan, maar door ook hiermee rekening te houden en vol te houden kom je er wel.

Door de Foodsisters heb ik nu geleerd dat ik zowel in rustige als in onrustige tijden mijn voeding gewoon anders kan uitkiezen en combineren door simpel de methode te volgen.

Dat vormt een fijne basis die houvast geeft, waarbij je ook nog eens slank blijft.

Vooral ook de handige weekmenu’s. Uitleg in de boeken en goede ondersteuning op Facebook.

Het heeft mij veel gebracht. Het is mij gelukt om vol te houden. Voor het eerst in mijn leven had ik ten opzichte van andere diëten geen last van ‘snaai’ gevoelens. Ik weet nu dat het me lukt om op gewicht te blijven, zonder mijzelf steeds alles te moeten ontzeggen. Doordeweeks maak ik gerechten uit één van de boeken en in het weekend kan ik prima nog een lekker drankje of hapje nemen.

Ik heb veel meer zelfvertrouwen en zit weer vol energie.

Elke dag is het weer genieten om na jaren weer ‘normale’ leuke en vlotte kleding aan te kunnen trekken.
De kortademigheid is weg. Ik kan weer ontspannen lange wandelingen maken en fietsen.

De knop moest om en ik heb het zelf moeten doen (met liefdevolle ondersteuning van mijn man).
Maar met behulp van jullie methode ben ik weer blij met mijzelf en dat enthousiasme straal ik volges mijn omgeving ook uit.

Wat ik anderen zou willen meegeven?
Ga ervoor, heb vertrouwen en houdt vol!
Neem de tijd voor het afvallen. Het is geen dieet en ook geen wondermiddel, maar een andere gezondere en lekkere manier van eten. Aan het einde van de rit merk je dat het goed vol te houden is zonder veel moeite!

Wil je ook starten met onze weekmenu’s? Neem dan een kijkje in onze webshop

 

 

 

 

 

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

Review

Lisette -15 kg

Lees hier hoe het Lisette is gelukt om ondanks haar darmklachten maar liefst 15 kilo af te vallen in een half jaar! Lisette (64): “Ik heb vele diëten geprobeerd omdat ik veel last had van …

Lees verder »
AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief