Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Wil jij ook liever koolhydraatarm eten?

De weekmenu’s uit ons kookboek zijn gebaseerd op producten waar niet aan geknutseld is. Sommige noemen dit automatisch een koolhydraatarm dieet. Maar dieet vinden wij niet helemaal op zijn plaats. Er wordt namelijk geen voedingsstof uitgesloten. Met ons kookboek willen we je er bewust van maken dat één en hetzelfde nutriënt inmiddels in 80% van ons eten zit, vaak verstopt. Minderen met suikers en dus de koolhydraten in je voeding is beter voor je gezondheid en je gewicht.

Koolhydraatarm eten hoe doe je dat?

Het belangrijkste is om eerst weer even terug te gaan naar je biologieles van vroeger. Hoe verbrand je lichaam zijn voeding en hoe maakt het energie vrij? En wat doet suiker precies met je lichaam. Alle antwoorden vind je in dit filmpje van Robert Lustig tijdens zijn lezing bij RTL Late Nigt. Zeker de moeite waard om te kijken:

Samengevat: Zes suikerklontjes per dag is genoeg

Als de energie uit koolhydraten niet wordt gebruikt door het lichaam, wordt het omgezet in vet. En daarom is het verstandig de koolhydraten op je beweegpatroon aan te passen. Dus als je nauwelijks bewogen hebt, kun je met een minder rijke lunch toe en moet je niet meer dan zes suikerklontjes per dag nemen. In ons boek geven we daarom twee voorbeeld weekmenu’s.

Gouden combinatie

We volgen geen voedingstrends maar maken recepten die makkelijk te maken en lekker zijn. Bij alle recepten maken we gebruik van de gouden combinatie: eiwit, gezond vet en vezels

Wat leer je in het kookboek van de Foodsisters?

  • koolhydraatarm eten met zes suikerklontjes per dag, dat kan prima
  • Gezonde vetten eten, in de weekmenu’s vind je recepten met noten en avocado
  • Voldoende eiwitten, verhoogt de verzadiging, waardoor minder snel behoefte is aan koek bij de koffie. Het duurt langer voordat eiwitten afgebroken zijn in glucose dan uit koolhydraten, waardoor logischerwijs de bloedsuikerspiegel minder snel stijgt.
  • Je voelt je stukken beter na twee weken geen vruchtensappen, cola, kwark of yoghurt met smaakjes en zuivel waar suiker aan is toegevoegd.
  • Vezels, recepten met kikkererwten en heel veel groenten die nog lekker zijn ook.

Wil je een kookboek met recepten die bijdragen aan een goede verzadiging, waardoor je geen trek hebt in suiker verslavende tussendoortjes. Reserveer dan hier het kookboek van de foodsisters.

Deel bericht:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

BlogKerstVegetarisch

Kerstvoorgerecht met avocado

Een kerst-voorgerecht met avocado waarmee je iedereen blij maakt. Door de neutrale smaken zal je hier niet snel de plank mee mis slaan.

 Voorbereiding: 25 minuten
  Baktijd: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »
BlogKerstVoorgerecht

Kerstvoorgerecht met tonijn

Een lekker kerstvoorgerecht die makkelijk van te voren klaar te maken is. Zo heb je nog genoeg tijd om gezellig met je familie of vrienden bij te praten.

Lees verder »
BlogKerstTussendoortje

Kerststol recept

Tip: Deze verrukkelijke kerststol ga je na vandaag elk jaar met kerst maken. En misschien vind je de kerststol zelfs wel zo lekker dat je hem ook maakt als oud en nieuw-stol, verjaardags-stol, omdat ik het verdiend heb-stol of omdat je gewoon zin had om iets lekker te bakken-stol.
Zelf vinden wij de kerststol uit de supermarkt altijd veel te zoet en droog smaken. Dit recept is zo lekker dat je nooit meer anders wilt. Veel bakplezier!

  Bakken: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Tot ziens!

Fijne dag nog en vergeet niet ons gratis weekmenu aan te vragen.

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Aanmelden
salade-menu

Ja, ik me wil graag inschrijven bij Foodsisters en het gratis weekmenu ontvangen.

Maak van afvallen een feestje! Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten. Vul hieronder je gegevens in

[activecampaign form=10 css=1]