Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Welke thee kun je het beste drinken

Lekker op de bank met een kopje thee, een echt rustmoment voor jezelf. Waar je met andere dranken of met iets lekkers moet afwegen welke nu toch de beste keuze is, hoef je je hier met het zetten van thee niet druk over te maken. Alle smaken kunnen. Toch zit er wel degelijk verschil tussen al deze verschillende soorten smaken en kleuren thee.

Thee is verkrijgbaar in verschillende soorten, zoals:

  • Zwarte thee: de theeblaadjes zijn gefermenteerd of gegist
  • Groene thee: de thee is gemaakt van on-gefermenteerde theeblaadjes
  • Vruchtenthee of Earl grey: thee waaraan smaakjes zijn toegevoegd
  • Kruidenthee: dit is officieel geen thee, want het is niet gemaakt van de theeplant. Kruidenthee is een aftreksel van gedroogde planten, kruiden en/of specerijen, zoals kamillethee, rozenbottelthee, pepermuntthee, rooibosthee en zoethoutthee.

Cafeïne in thee

Alle thee afkomstig van de theeplant bevat cafeïne. Hoeveel cafeïne hangt af van de soort thee, hoe sterk de thee is gezet en de grootte van de kop of mok. In zwarte thee zit gemiddeld 30 – 40 milligram en in groene thee 20-30 milligram. Het verschil onderling is best klein, maar het verschil met een kop koffie, 85 milligram cafeïne, is dan wel weer veel. Zoethoutthee en rooibosthee bevatten geen cafeïne.

Gezondheid

Sinds het eind van 2015 is het advies vanuit de gezondheidsraad om 3 koppen thee per dag te drinken. Er is namelijk genoeg wetenschappelijk bewijs gevonden om te zeggen dat het drinken van 3 koppen thee per dag het risico op beroertes verlaagd en je bloeddruk doet dalen. Denk er wel om dat je niet te veel thee met zoethout drinkt. Een stofje in zoethout doet je bloeddruk namelijk stijgen. De aanbeveling geldt dan ook voor groene en zwarte thee. Er is onvoldoende bewijs gevonden om te zeggen dat de kruiden- en rooibosthee dezelfde effecten hebben als de groene en zwarte thee. Naast de al genoemde gezondheidseffecten is thee ook een goede manier om je lichaam te voorzien van genoeg vocht. De aanbeveling is twee liter vocht per dag. Mits je de thee zonder suiker drinkt, is thee dus een echte aanrader.

Zwanger of borstvoeding

Ben je nu zwanger of geef je borstvoeding dan zijn er een paar dingen waar je nog op kan letten:

  • Drink niet meer dan 1 tot 2 glazen zoethoutthee als je zwanger bent, vanwege het bloeddruk verhogende effect van zoethoutthee. Bij een hoge bloeddruk komen minder voedingsstoffen en zuurstof door de placenta.
  • Plantengifstoffen in venkel- en anijsthee zijn niet goed voor je ongeboren kind. Neem daarom die theeën met mate. Kleine baby’s kunnen vrij snel meer van bepaalde plantengifstoffen uit venkel en anijs binnenkrijgen dan goed voor ze is. Daarom geldt het advies voor moeders die borstvoeding geven om geen venkelthee en anijsthee te nemen.
  • Geef geen venkelthee en anijsthee aan baby’s, bijvoorbeeld tegen darmkrampjes.

Misschien vind je dit ook leuk om te lezen: alles over intermittent fasting

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief