Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Weet jij nog wat je eet?

<IAfgelopen weekend zat er een bijlage bij het NRC over soep. Soep uit de supermarkt wordt tot een grote brij verwerkt in een enorme fabriek om vervolgens in een zak of blik te worden gestopt. Weet jij nog wat je eet?

De stevige tomatensoep uit blik bevat maar liefst 37 ingrediënten.

De fabrikant kan van ongeveer de helft van de ingrediënten het land van herkomst traceren. Leveranciers kunnen niet precies vertellen waar zij hun grondstoffen vandaan halen en hoe die geproduceerd worden. Ook zitten er veel ingrediënten in die alleen de fabrikant en de supermarkt dienen. Zo zitten er fosfaten (E338, E453), stabilatoren (E451 en E452) en voedingszuur (E330) in verstopt. Deze stoffen hebben geen nuttige voedingsstoffen zitten niet in je zelfgemaakt soep. Ook is er per kom soep een suikerklontje aan toegevoegd. (artikel NRC, Unilever)

Wij vinden september de soepmaand bij uitstek. Gezonde soep maak je lekker zelf. Want soep is snel klaar, zit boordevol vitaminen en kun je makkelijk meenemen naar het werk.

Gele paprika-roomsoep

Dit heb je nodig:
2 gele paprika’s
¼ kleine ui, gesnipperd
¼ teen knoflook, geperst
1 el zuivelspread light
peper en zout
olijfolie

Zo maak je het:
Snijd de paprika in stukken. Verhit in een pan wat olijfolie en bak de paprika, ui en knoflook ongeveer 2-3 minuten zachtjes aan. Schenk 220 ml water erbij en breng de soep aan de kook. Laat 10 minuten zachtjes doorkoken. Giet de bouillon af en vang deze op in een bakje. Pureer de soep en leng aan met water tot de gewenste dikte. Zet nog even terug op het vuur en roer de zuivelspread erdoor. Breng op smaak met zout en peper. Ook lekker met wat kerriepoeder. Garneer met wat kervel of peterselie.

Kijk voor meer inspiratie 3 x soep met weinig ingrediënten >>

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief