Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Wat zijn gluten?

Het glutenvrije dieet is de afgelopen tijd populairder dan ooit. Maar was zijn gluten eigenlijk? Word je er dik van? Waarom is het glutenvrije dieet zo populair?

In Amerika is in 2013 het boek de Broodbuik uitgegeven. Hierin geeft de schrijver uitleg wat er in het ziekenhuis op de cardiologie afdeling gebeurde toen alle patiënten een glutenvrij dieet werd voorgeschreven: patiënten vielen af door het weg laten van brood, tarwe en andere glutenbevattende producten. Met als gevolg dat ook de gezondheid verbeterde. Deze hype is inmiddels overgewaaid naar Europa en sindsdien zijn veel meer Nederlanders minder gluten gaan eten.

Wat zijn gluten?
Gluten zijn eiwitten die van nature voorkomen in bepaalde granen (tarwe, rogge, gerst, spelt, kamut). In een gezond maagdarmkanaal worden gluten goed opgenomen door het lichaam. Het lichaam gaat niet anders om met glut en dan met eiwitten afkomstig uit andere voedingsmiddelen, bijvoorbeeld uit vlees, vis of eieren. Ongeveer 1% van de bevolking is overgevoelig voor gluten. Dit heet coeliakie (glutenintolerantie). Dit is een aandoening aan de dunne darm, waardoor voedingsstoffen niet goed meer worden opgenomen. Coeliakie is niet te genezen en er bestaan geen medicijnen voor. De behandeling bestaat uit een levenslang glutenvrij dieet, dus een dieet dat geen tarwe of andere gluten bevattende granen bevat .

Word je van gluten dik?
Van gluten zelf word je op zich niet dik. Maar de producten waar gluten in verwerkt zijn, zijn doorgaans koolhydraatrijk. Denk aan brood, pasta, koek, gebak. Als je deze energie uit de koolhydraten niet gebruikt, dan zal de weegschaal toe nemen. Om in gewicht af te nemen, starten veel mensen een glutenvrij dieet met glutenvrije producten uit de supermarkt.  Dit is echter niet nodig, want in de glutenvrije broodjes en koekjes is maïsmeel gebruikt en dat bevat net zo veel koolhydraten als de reguliere broodjes en koekjes. Je zult er dus niet van afvallen. Je kunt dan beter kiezen voor een koolhydraatarm en eiwitrijk dieet. Doordat je geen brood en pasta eet krijg je automatisch al veel minder gluten binnen.

 

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief