Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Wat is een gezond alternatief voor brood?

Een leuke vraag die ik kreeg over de koolhydraten:

Ik heb een vraag. Veel mensen in mijn omgeving zeggen dat brood het slechtste is om te eten dat je kan bedenken (beetje overdreven). Dus vroeg me af, wat zeggen jullie daarover? Kun je beter chocolade rijstwafels eten dan een broodje? Ik ben in de war.

Mijn antwoord:
Veel mensen hebben de klok horen luiden, maar weten nog niet waar de klepel hangt. Ofwel ze lezen ergens dat koolhydraten de boosdoeners zijn, maar vergeten dat door het weglaten van de koolhydraten je wel goede alternatieven moet hebben om geen honger te gaan lijden. Ik hoor het ook bij mij in de praktijk. Dan eet een cliёnt geen brood meer, maar een salade als lunch. Bij navraag blijkt dat de salade niets meer is dan komkommer, rucola, wat olijven en tomaatjes met een balsamicodressing. Op zich een goed begin, maar men vergeet vaak een essentiele bouwstof de eiwitten. De eiwitten zorgen ervoor dat je geen trek krijgt later op de middag. Verrijk je salade bijvoorbeeld met zalm, ei of kipfilet.

Wanneer moet je de koolhydraten minderen?

Bij koolhydraten weten we inmiddels dat het gaat om hoeveel en welk soort je ervan eet. We bewegen lang niet zoveel als we verbranden. Als je je motor vol blijft stoppen met brandstof, stroomt ie op een gegeven moment over. Zo is het ook met voeding voor ons lichaam. Vaak kunnen we flink in koolhydraten minderen, omdat we meer eten dan we verbranden. Stel je hebt drie keer per week basketbaltraining. Dan beweeg je deze dagen dus meer en kun je best een boterham eten. Zijn er dagen dat je veel op je kont zit, dan minder je weer in de koolhydraten en neem je bijvoorbeeld als lunch een bakje yoghurt met muesli (zonder toegevoegde suikers), een handje aardbeien en een paar noten – dus trage koolhydraten- . Voor je lichaam is dit een hele klus om dit te verteren. De koolhydraten komen nu dus niet snel, maar geleidelijk aan in het lichaam. Ze veroorzaken geen energiepiek en de daarmee samengaande hongerprikkels.

Hoe moet je kiezen?

Van chocoladerijstwafels wordt vaak van gedacht dat ze gezond zijn. Probeer eens na het eten van de rijstwafels te luisteren naar je lichaam. Wanneer geeft je lichaam weer aan dat je honger hebt? Kans is dat je een half uur na het eten van de rijstwafel alweer trek hebt in iets lekkers. Er zitten namelijk weinig vezels in en omgerekend 6 suikerklontjes in drie wafels.

Kijk en vergelijk

Deel bericht:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

BlogKerstVegetarisch

Kerstvoorgerecht met avocado

Een kerst-voorgerecht met avocado waarmee je iedereen blij maakt. Door de neutrale smaken zal je hier niet snel de plank mee mis slaan.

 Voorbereiding: 25 minuten
  Baktijd: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »
BlogKerstVoorgerecht

Kerstvoorgerecht met tonijn

Een lekker kerstvoorgerecht die makkelijk van te voren klaar te maken is. Zo heb je nog genoeg tijd om gezellig met je familie of vrienden bij te praten.

Lees verder »
BlogKerstTussendoortje

Kerststol recept

Tip: Deze verrukkelijke kerststol ga je na vandaag elk jaar met kerst maken. En misschien vind je de kerststol zelfs wel zo lekker dat je hem ook maakt als oud en nieuw-stol, verjaardags-stol, omdat ik het verdiend heb-stol of omdat je gewoon zin had om iets lekker te bakken-stol.
Zelf vinden wij de kerststol uit de supermarkt altijd veel te zoet en droog smaken. Dit recept is zo lekker dat je nooit meer anders wilt. Veel bakplezier!

  Bakken: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Tot ziens!

Fijne dag nog en vergeet niet ons gratis weekmenu aan te vragen.

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Aanmelden
salade-menu

Ja, ik me wil graag inschrijven bij Foodsisters en het gratis weekmenu ontvangen.

Maak van afvallen een feestje! Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten. Vul hieronder je gegevens in

[activecampaign form=10 css=1]