Waarom zou je een koolhydraatarm dieet volgen?

Kijk voor de grap als je morgen naar de supermarkt gaat eens in de boodschappenkar van de mensen? Wat zit er eigenlijk nog in dat écht eten is? Je schrikt je kapot. Er blijft verdomd weinig over. Lekker een pak Optimel, witte kadetten of bruin brood, crackers, toastjes, een krentenbol bomvol suiker, frisdrank, chips, koek, een pak wereldgerechten en als je veel geluk hebt een zak roerbakgroenten.

Al deze producten bevatten teveel vet, zout en vooral koolhydraten. Het wordt tijd om weer écht voedsel te gaan eten.

Wij kregen in onze praktijk veel vrouwen die ‘sluimer klachten’ hadden. Zo hadden ze last van hoofdpijn, darmklachten en moeheid. Allemaal klachten die wij zagen verdwijnen nadat ze koolhydraatarm gingen eten.

Niet alleen door het weglaten van koolhydraten, zoals uit een aardappel (die kun je weer prima eten wanneer je op gewicht bent). Maar vooral door het weglaten van alle producten vol met tarwemeel en suiker. Het was voor ons zo mooi om te zien wat er gebeurde als ze een tijdje koolhydraten weglieten uit hun voeding. Want als je zou opschrijven wat ze aten op een dag was het vooral koolhydraten steeds in een andere vorm (brood, cracker, eierkoek, ontbijtkoek,  Japanse mix, wraps) Zo gevarieerd aten ze dus eigenlijk niet. Het was een variatie binnen de koolhydraten.

Het mooie is dat je naast deze klachten ook direct je gewicht ziet afnemen. Door al die onnodige voeding en suiker weg te laten en te vervangen voor gezonde een koolhydraatarme voeding zal je al snel verschil merken.

Daarnaast hebben wij gezien dat de afweging of koolhydraatarm eten geschikt voor jou is ook erg persoonsgebonden is. De ene kan prima veel koolhydraten eten. Die heeft een stofwisseling die hier goed mee om kan gaan. Ben jij iemand die van het kijken naar eten al aankomt en vraag jij je vaak af waarom kan zij dat wel eten en ik niet?

Dan zou je kunnen proberen of een koolhydraatarm dieet voor jou de oplossing is.

  • Kun je niet zonder tussendoortjes?
  • Ben je moe na het eten?
  • Heb je onrustige darmen?
  • Heb je de heel dag het gevoel niet ‘wakker’ te zijn?
  • Heb je vaak last van hoofdpijn?
  • Kan je soms ineens opvliegend zijn?
  • Denk je de hele dag door aan eten?

Je bent zelf je beste testpersoon. Wil je een week koolhydraatarm eten? Download hier gratis een weekmenu.

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Recente blogs

BlogReview

Ervaring Rinus

Rinus: “Ik ben inmiddels op eenvoudige wijze meer dan 16 kilo lichter. En dat zonder honger te lijden.”

Lees verder »
BlogReview

Ervaring Yvonne

Ik voel me zo heerlijk! Ik heb geen opgeblazen gevoel en lichaam meer, geen maagzuur ’s nachts, ben inmiddels 8 kg kwijt

Lees verder »
Blog

Ik lust iets niet uit jullie recept waarvoor kan ik dit vervangen?

Stel je lust geen garnalen of champignons dan mag je het altijd uit de recepten weglaten. Groente mag je uiteraard altijd vervangen voor andere groente. Hieronder een lijst met vervangers voor ingrediënten als je die …

Lees verder »

Inloggen

Meld je hier aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Welkom op onze vernieuwde website!

Doe ook mee met onze nieuwe  GRATIS suiker challenge! Klik hier voor meer informatie.

En ontvang een gratis weekmenu!

On this website we use first or third-party tools that store small files (cookie) on your device. Cookies are normally used to allow the site to run properly (technical cookies), to generate navigation usage reports (statistics cookies) and to suitable advertise our services/products (profiling cookies). We can directly use technical cookies, but you have the right to choose whether or not to enable statistical and profiling cookies. Enabling these cookies, you help us to offer you a better experience.