Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Veelgemaakte suiker-fouten

Wij zien veel suikervrije food-blogs en boeken voorbij komen met heerlijke suikervrije recepten:

  • Suikervrije muffins met als ingrediënt kokosbloesem suiker
  • chocolade taartjes vol met dadels zonder suiker
  • Suikervrije cinnamon rollen met palmsuiker

En ga zo maar door. Zoals je eigenlijk al aan de ingrediënten ziet, zit er in veel van deze recepten wel degelijk suiker en zou de claim suikervrij wat ons betreft niet bij deze recepten gebruikt mogen worden. We merken dat er (nog) niet veel kennis is over wat suiker nu eigenlijk is.
We worden dus vaak verkeerd voorgelicht. Zorg ervoor dat je zelf dus ook goed alert blijft en weet wat suikers nu precies zijn.

Een simpele tip: Smaakt het mierzoet, dan zit er zoetstof of (natuurlijke) suiker in verwerkt!

We begrijpen uiteraard best dat je ook wel eens wat zoets wilt eten. Wie houdt er nu niet van zelfgebakken taart? Houd jezelf echter niet voor de gek. Verwacht niet dat je door het eten van een ‘gezonde’ dadeltaart of een ‘suikervrij muffin’ kilo’s gaat afvallen of jouw gezondheid een enorme dienst bewijst.

Suiker is suiker en dus calorierijk en niet bevorderlijk voor de lijn. Je kunt wel suikers eten, maar dan zal daar flink wat beweging tegenover moeten staan.

In ons kookboek en in deze dagmenu’s zorgen wij ervoor dat je per dag niet boven de 25 gram suikers uitkomt. Soms als we een gerecht wat willen zoeten voor de smaak, maken we gebruik van honing of vers fruit.

Geraffineerde en ongeraffineerde suiker
Geraffineerde suiker, betekent kort gezegd dat het product (zoals een suikerbiet) dusdanig bewerkt is dat het eigenlijk al zijn vitaminen en mineralen tijdens het productie proces verloren heeft. Het bevat veel ‘lege kcal’. Calorieën die niets aan je gezondheid toevoegen.
Ongeraffineerde suikers komen uit groenten en fruit en kun je vaak goed gebruiken om je recepten te zoeten. Je hebt dan minder geraffineerde suikers nodig. Denk aan een appel, banaan of rode biet.

Natuurlijke suikers
Let ook op natuurlijke zoetstoffen. Hoewel deze een betere keuze zijn dan geraffineerde suikers, leveren ze daarentegen toch ook veel koolhydraten in je voeding. Ook deze koolhydraten zijn bij weinig beweging teveel voor je lichaam om te verbranden. Gebruik je deze energie niet? Dan slaat je lichaam het op in vet.

Deze suikers worden veel gebruikt in natuurlijke producten in de winkel zoals bijvoorbeeld een natuurlijke, biologische fruit-noten reep. Je eet dan vaak in één snack al 5 suikerklontjes!

Enkele natuurlijke suikers die veel gebruikt worden:
Agave siroop
Ahorn siroop
Dadelstroop
Honing
Kokosbloesemsuiker
Palmsuiker
Speltstroop

Meer weten lees dan ook eens deze blog: https://foodsisters.10web.site/blog/is-dadeltaart-wel-echt-zo-gezond/ 

Deel bericht:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

BlogKerstVegetarisch

Kerstvoorgerecht met avocado

Een kerst-voorgerecht met avocado waarmee je iedereen blij maakt. Door de neutrale smaken zal je hier niet snel de plank mee mis slaan.

 Voorbereiding: 25 minuten
  Baktijd: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »
BlogKerstVoorgerecht

Kerstvoorgerecht met tonijn

Een lekker kerstvoorgerecht die makkelijk van te voren klaar te maken is. Zo heb je nog genoeg tijd om gezellig met je familie of vrienden bij te praten.

Lees verder »
BlogKerstTussendoortje

Kerststol recept

Tip: Deze verrukkelijke kerststol ga je na vandaag elk jaar met kerst maken. En misschien vind je de kerststol zelfs wel zo lekker dat je hem ook maakt als oud en nieuw-stol, verjaardags-stol, omdat ik het verdiend heb-stol of omdat je gewoon zin had om iets lekker te bakken-stol.
Zelf vinden wij de kerststol uit de supermarkt altijd veel te zoet en droog smaken. Dit recept is zo lekker dat je nooit meer anders wilt. Veel bakplezier!

  Bakken: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Tot ziens!

Fijne dag nog en vergeet niet ons gratis weekmenu aan te vragen.

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Aanmelden
salade-menu

Ja, ik me wil graag inschrijven bij Foodsisters en het gratis weekmenu ontvangen.

Maak van afvallen een feestje! Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten. Vul hieronder je gegevens in

[activecampaign form=10 css=1]