Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Tussendoortjes onder de loep

Volgens sommige voedingsdeskundigen zijn drie hoofdmaaltijden per dag genoeg. Feit is dat de Nederlander een koekje bij de koffie toch wel heel lekker vindt. De Foodsisters nemen een aantal tussendoortjes onder de loep. Als je de voedingswaarde van de onderstaande tussendoortjes bekijkt, wordt vrijwel alle energie geleverd door koolhydraten. Ontbijtkoek, eierkoek, rijstwafel, maar ook fruitbiscuit, speculaas dropjes en ga zo maar door… Al deze tussendoortjes komen met elkaar overeen. Het zijn allemaal producten die alleen suikers leveren en vrijwel geen vezels, vitamines en nuttige voedingsstoffen.

Dat er zo massaal gekozen wordt voor deze tussendoorkoeken is wel begrijpelijk. Lees je namelijk de verpakking dan doet dit vermoeden dat het goede koolhydraten zijn (bijvoorbeeld: met een gunstige glycemische index, waardoor en geen pieken in de bloedsuikerspiegel ontstaan). Maar bekijken we de ingrediënten: bevat dit voornamelijk: granen, tarwebloem en suiker. Stuk voor stuk ingrediënten die de bloedsuikerspiegel doen stijgen. En daarbij: worden de koekjes per 2, 3 of 4 stuks verpakt. Wie deelt deze uit aan drie collega`s en neemt één koekje zelf?

En fruit dan?
Fruit zit boordevol goede voedingstoffen als vitaminen, mineralen en vezels. Of je nu kiest voor een appel, kiwi of een mandarijn alle energie die er in zit wordt geleverd door fruitsuiker. Om te voorkomen dat je gigantische schommelingen krijgt in je bloedsuikerspiegel, raad Jip aan fruit bijvoorbeeld te combineren met kwark of Griekse yoghurt met 0% vet. Momenteel is het erg populair om smoothies te maken. Een goede manier om je vitaminen binnen te krijgen. Wil je afvallen? Bedenk dan dat deze vloeibare smoothies vaak niet goed de maag vullen. Vaak eet je meer dan 2 stuks fruit in een smoothie, te veel fruitsuikers voor goed resultaat op de weegschaal.

Jip`s tip voor gezonde tussendoortjes
* Handje noten (niet meer dan 30 g)
* Gekookt ei
* Gezonde dip: 1 eetlepel Philadelphia, 1 eetlepel Griekse yoghurt, zout, peper, eventueel tuinkers.
Groenten om te dippen: paprika, komkommer, wortelen, radijs, bleekselderij.
* Glas tomatensap
* Stukje gerookte kipfilet
* Bakje Griekse yoghurt of magere kwark met wat gehakte noten
* Plakje komkommer met tonijn
* Verse muntthee met een stukje pure chocola. Let op!! Een stukje!! Ben je een alles of niets type,
haal de verleiding dan niet in huis.

Deel bericht:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

BlogKerstVegetarisch

Kerstvoorgerecht met avocado

Een kerst-voorgerecht met avocado waarmee je iedereen blij maakt. Door de neutrale smaken zal je hier niet snel de plank mee mis slaan.

 Voorbereiding: 25 minuten
  Baktijd: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »
BlogKerstVoorgerecht

Kerstvoorgerecht met tonijn

Een lekker kerstvoorgerecht die makkelijk van te voren klaar te maken is. Zo heb je nog genoeg tijd om gezellig met je familie of vrienden bij te praten.

Lees verder »
BlogKerstTussendoortje

Kerststol recept

Tip: Deze verrukkelijke kerststol ga je na vandaag elk jaar met kerst maken. En misschien vind je de kerststol zelfs wel zo lekker dat je hem ook maakt als oud en nieuw-stol, verjaardags-stol, omdat ik het verdiend heb-stol of omdat je gewoon zin had om iets lekker te bakken-stol.
Zelf vinden wij de kerststol uit de supermarkt altijd veel te zoet en droog smaken. Dit recept is zo lekker dat je nooit meer anders wilt. Veel bakplezier!

  Bakken: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Tot ziens!

Fijne dag nog en vergeet niet ons gratis weekmenu aan te vragen.

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Aanmelden
salade-menu

Ja, ik me wil graag inschrijven bij Foodsisters en het gratis weekmenu ontvangen.

Maak van afvallen een feestje! Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten. Vul hieronder je gegevens in

[activecampaign form=10 css=1]