Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Tussendoortjes onder de loep

Volgens sommige voedingsdeskundigen zijn drie hoofdmaaltijden per dag genoeg. Feit is dat de Nederlander een koekje bij de koffie toch wel heel lekker vindt. De Foodsisters nemen een aantal tussendoortjes onder de loep. Als je de voedingswaarde van de onderstaande tussendoortjes bekijkt, wordt vrijwel alle energie geleverd door koolhydraten. Ontbijtkoek, eierkoek, rijstwafel, maar ook fruitbiscuit, speculaas dropjes en ga zo maar door… Al deze tussendoortjes komen met elkaar overeen. Het zijn allemaal producten die alleen suikers leveren en vrijwel geen vezels, vitamines en nuttige voedingsstoffen.

Dat er zo massaal gekozen wordt voor deze tussendoorkoeken is wel begrijpelijk. Lees je namelijk de verpakking dan doet dit vermoeden dat het goede koolhydraten zijn (bijvoorbeeld: met een gunstige glycemische index, waardoor en geen pieken in de bloedsuikerspiegel ontstaan). Maar bekijken we de ingrediënten: bevat dit voornamelijk: granen, tarwebloem en suiker. Stuk voor stuk ingrediënten die de bloedsuikerspiegel doen stijgen. En daarbij: worden de koekjes per 2, 3 of 4 stuks verpakt. Wie deelt deze uit aan drie collega`s en neemt één koekje zelf?

En fruit dan?
Fruit zit boordevol goede voedingstoffen als vitaminen, mineralen en vezels. Of je nu kiest voor een appel, kiwi of een mandarijn alle energie die er in zit wordt geleverd door fruitsuiker. Om te voorkomen dat je gigantische schommelingen krijgt in je bloedsuikerspiegel, raad Jip aan fruit bijvoorbeeld te combineren met kwark of Griekse yoghurt met 0% vet. Momenteel is het erg populair om smoothies te maken. Een goede manier om je vitaminen binnen te krijgen. Wil je afvallen? Bedenk dan dat deze vloeibare smoothies vaak niet goed de maag vullen. Vaak eet je meer dan 2 stuks fruit in een smoothie, te veel fruitsuikers voor goed resultaat op de weegschaal.

Jip`s tip voor gezonde tussendoortjes
* Handje noten (niet meer dan 30 g)
* Gekookt ei
* Gezonde dip: 1 eetlepel Philadelphia, 1 eetlepel Griekse yoghurt, zout, peper, eventueel tuinkers.
Groenten om te dippen: paprika, komkommer, wortelen, radijs, bleekselderij.
* Glas tomatensap
* Stukje gerookte kipfilet
* Bakje Griekse yoghurt of magere kwark met wat gehakte noten
* Plakje komkommer met tonijn
* Verse muntthee met een stukje pure chocola. Let op!! Een stukje!! Ben je een alles of niets type,
haal de verleiding dan niet in huis.

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief