Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Suikeralternatieven zijn kilo-knallers

Vanavond in Tros Radar is er aandacht voor suikeralternatieven
Zoals: 100% natuurlijk, geen toegevoegde suikers en alleen natuurlijke zoetstoffen. Laad je winkelwagen maar vol met dit product, denken velen. Tegen beter weten in verwacht men met dit soort producten een verstandige keuze te maken. Ook op healthy foodblogs is men gek op termen als: suikervrij, geen suiker toegevoegd etc. Wat vergeten wordt, is dat de producten echter wel degelijk gezoet zijn, maar dan met andere suiker alternatieven. Hoe (on)gezond zijn deze producten?

Suiker is suiker Het grote misverstand is dat men een product zonder suiker denkt te eten op het moment dat er staat: geen suiker toegevoegd, 100% natuurlijk etc. Echter calorisch gezien verschillen de ‘natuurlijke’ suikers niet veel met de ‘witte’ suiker die we uit de suikerpot kennen. Natuurlijke suikers zijn onder andere: Agave, Rijstsiroop, Rietsuiker, Dadelstroop, Honing, Fructose, Ahornsiroop, Melasse, Stevia, Palmsuiker of Kokosbloesemsuiker. Al deze zoetstoffen worden in het lichaam afgebroken tot glucose. Dit gebruikt je lichaam als brandstof. Als je minder beweegt dan je lichaam aan brandstof nodig heeft, wordt het teveel aan glucose opgeslagen in je eigen lichaamsvoorraad: de vetten. Je komt dus kilo’s aan na het eten van deze natuurlijk gezoete producten.

Hoe zit het met de calorieën bij suikervrije chocolade gezoet met stevia?
Stevia wordt gewonnen uit een plant en is honderden malen zoeter dan suiker. Ook is de smaak heel anders dan suiker, waardoor een fabrikant met alleen stevia niet uit de voeten kan. Wat er vaak gedaan wordt, is dan de smaak van de stevia te maskeren, door er weer ‘gewone’ suikers aan toe te voegen of chemische hulpstoffen. Wat maakt dat het product toch nog bomvol suikers zit.

1 Magnum bevat per 100 gram 310 kcal bij Cereal stevia reep heb je 478 kcal op de teller staan.

En jij maar denken dat je gezond aan het snoepen bent door de slogan aan de voorkant van de verpakking: -97% suikers en gezoet met stevia. Voeding lijkt soms wel hogere wiskunde. Zo vonden wij onderstaande tekst op een blog over suikervrij eten:

“Vandaag is het tijd voor een feestelijk recept! Zoals ik al schreef in het artikel van vanochtend, wilde ik voor het 1 jarig bestaan van mijn blog een speciaal recept delen met jullie… Het leuke aan deze donuts is dat ze geen suiker bevatten,”

Als we dit recept onder de loep nemen, komen we met ingrediënten als: ahornsiroop en palmsuiker op 15 gram suiker per cupcake, wat vergelijkbaar is met ruim 3,5 suikerklontje. En dat is een cupcake zonder suiker. Als bonus bevat het gerecht kokosvet, wat omgerekend per cupcake ongeveer 10 gram vet is. Vergelijkbaar met bijna 1 cupje Campina botergoud roomboter-cupje.

Waarschijnlijk is het op foodblogs niet de opzet om misleidend te zijn. Maar het geeft wel aan hoe lastig het is om suikervrij te kiezen!

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief