Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Oranje hapjes voor koningsdag

De koning is weer jarig en dat vieren wij dinsdag. Het zal wel weer een beetje anders zijn dan normaal. We zullen vooral veel thuis zijn of misschien lekker in de tuin. De koolhydraatarme oranje hapjes hieronder kun je in ieder geval allemaal lekker thuis maken en zijn allemaal net zo leuk om uit te delen.

Pompoensoep met wortel en kokos

Wat heb je nodig:
Voor 2 – 4 personen

– 1 wortel of ½ grote winterpeen, in blokjes gesneden
– 200 gram pompoen, in blokjes voorverpakt bij de AH
– 2 eetlepels olijfolie
– ½ ui of 1 sjalotjes, gesnipperd
– 1 teen knoflook, fijngehakt
– 350 ml groentebouillon
– 200 ml kokosmelk
– Peper & zout
– Zuivelspread light of wat kwark, als garnering

1. Schil de wortel en snijd de wortel in stukjes, zorg dat de stukjes pompoen en wortel ongeveer even groot zijn, dan gaart het gelijkmatig.
2. Verhit wat olijfolie in een grote pan. Voeg de gesnipperde ui en knoflook toe en laat een paar minuutjes fruiten. Voeg dan de pompoen- en wortelblokjes toe en bak een paar minuten mee.
3. Voeg de bouillon toe en kook de groenten in zo’n 15 minuten zacht en gaar.
4. Zet het vuur uit, voeg de kokosmelk toe en pureer het geheel glad in de staafmixer.
5. Breng het op smaak met peper & zout en top af met de zuivelspread of kwark.

Mini bites oranje paprikaatjes gevuld met roomkaas

Wat heb je nodig:
Voor 3-5 personen

Variatie 1

– 2 sweet bite mini paprika oranje ( https://www.ah.nl/producten/product/wi214141/ah-snoepgroente-paprika )
– 50 gr feta kaas of geitenkaas
– 1 eetl tapenade van zongedroogde tomaten
– Zwarte peper

Hoe maak je het:

Prak de feta kaas samen met de tapenade fijn met een vork.
2. Breng op smaak met nog wat gemalen peper.
3. Snijd het kapje met het steeltje van de mini paprika. Verwijder nog eventuele pitjes of zaadlijsten. 4. Vul de paprika met het fetamengsel en druk goed aan. Bewaar in de koelkast.
5. Voor het serveren kun je de paprika in plakjes snijden. Er ontstaan dan rondjes gevuld met het feta mengsel.

Variatie 2

Ingrediënten

– 2 sweet bite mini paprika oranje
– 2 eetl zuivelspread light bieslook
– 1 teentje knoflook
– Peper en zout

Hoe maak je het:

Snijd de knoflook in hele kleine stukjes (persen geeft een te scherpe smaak). Meng de zuivelspread light en de knoflook en breng op smaak met peper en zout.
2. Snijd het kapje met het steeltje van de mini paprika. Verwijder nog eventuele pitjes of zaadlijsten. Vul de paprika met de zuivelspread en wikkel in aluminiumfolie. Laat nog minimaal een uur opstijven in de koelkast.
3. Snijd hem met een scherp mes in plakjes.
TIP: Als de roomkaas nog niet goed hard is geworden kun je hem ook nog even in de diepvries leggen.

Rood wit blauw

Wat heb je nodig:
2 personen

– Twee glaasjes
– 2 eetl blauwe bessen
– 2 theelepels honing
– 3 eetlepels Griekse yoghurt
– 2 eetl frambozen

Hoe maak je het:
1. Was het fruit en verdeel de blauwe bessen over de bodem van de glaasjes.
2. Meng de Griekse yoghurt met een beetje honing en verdeel over de blauwe bessen. Schep als laatste de frambozen er op.

TIP: top af met een beetje amandelschaafsel voor de smaak.

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief