Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Niet aankomen tijdens de feestdagen

De decembermaand is aangebroken. Donkere kille dagen, waarbij we binnen warm en behaaglijk elkaar opzoeken. Schoentje zetten, kaarsjes, kerstversiering en de geur van de dennennaalden creëren een knusse en warme sfeer. Onlosmakelijk wordt de decembermaand ook geassocieerd met lekker eten. Als gastvrouw wil je goed voor je gasten zorgen. En wanneer je op bezoek gaat, wil je de gastvrouw niet beledigen door te bedanken voor haar zelf gecreëerde gerechten.

Hoe overleef ik… de feestdagen? 

Vooraf weet je dat de decembermaand druk is en er veel verleidingen zijn. Hoe ga jij hiermee om? Geniet je bewust van de pure smaak van het hoofdgerecht? Of wil je van alles wat proeven en vergeet je daarbij naar je lichaam te luisteren? Daarom hebben wij een handleiding voor jou, zodat jij december gaat overleven!

Hoe overleef ik… Sinterklaas

Allereerst is er sinterklaas. De kinderen zetten hun schoen en natuurlijk doet de Goed heiligman hier iets lekkers in. Dit lekkers ligt dus ergens in huis en de verleiding is groot om ook wat pepernoten of een suikerkikker te snoepen.

– Merk je dat je jezelf niet meer in de hand kan houden? Haal dan zo min mogelijk snoepgoed in huis, zet geen schaaltjes met pepernoten en schuimpjes op tafel. Of vraag je collega’s een post-it op de pot met pepernoten te plakken
– Haal mandarijnen in huis. Deze zijn net zo lekker als snoep, maar een stuk gezonder. En de geur alleen al doet je aan het Sinterklaasfeest denken, toch?
– Moeten er hapjes gemaakt worden voor tijdens het dobbelspel/ de surprise/ pakjesavond? Maak een aantal lekkere alternatieve, gezonde hapjes. Zoals gevulde eieren of tomaat met mozzarella en basilicum. Kijk hier voor meer tips voor gezonde hapjes.

Zodra de goed heiligman met zijn knechten weer het land uit zijn, hoor je het eerste kerstliedje al op de radio. Overal waar je kijkt zie je reclame met het lekkerste eten en de heerlijkste recepten. Al dit eten maakt Kerstmis tot een lekkere aangelegenheid, maar waar we de feestdagen vooral van moeten genieten is het gezellig samenzijn met familie en vrienden. Geniet hier dan ook bewust van!

Mindful eten met de feestdagen
De kunst is om op gewicht te blijven tijdens de feestdagen. Superstreng bedanken voor alles is een lastige opgave. Maar onbeperkt alle regels naast je neer leggen is ook niet de bedoeling. Wij raden je aan om vooral bewust te genieten van de keuzes die je maakt. Mindful eten dus. Dit betekent eten met aandacht: bewust proeven en genieten van het eten op je bord in plaats van het gedachteloos naar binnen schuiven van een overdadig kerstbuffet. Mindful eten kun je leren. Daarvoor zijn geen lijstjes, weegschalen of verboden voedingsmiddelen die je moet kennen. Je zintuigen moeten aan het werk: kijken, ruiken, voelen en proeven helpen om de aandacht bij het voedsel te houden. Als je aandacht besteed aan de details zoals hierboven omschreven, eet je automatisch langzamer, minder en geniet je juist meer. Drie vliegen in 1 klap dus!

Het is belangrijk om tijdens de feestdagen de juiste balans te vinden tussen alle lekkere gerechten die voor je neus worden opgediend. Als je van te voren bedenkt op welk moment van de dag je de koolhydraten wilt eten, zal je achteraf gezien minder koolhydraten binnenkrijgen dan wanneer je overal iets van pakt. Wil je bij de brunch genieten van een plakje kerststol, geniet er dan ook van! Maar kies daarnaast niet ook nog voor een croissantje en ook nog de tulband. Als je mindful keuzes maakt, kies dan voor één van de mogelijkheden en geniet hier optimaal van. Wees vervolgens in de loop van de dag matig met koolhydraten. Bij het kerstdiner geldt het zelfde advies als bij de brunch. Geniet van je wijntje, maar sla dan het nagerecht over!

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief