Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Let’s go PALEO

Paleo of anders gezegd, eten zoals we vroeger deden is hartstikke hip. Maar wat houdt dit eigenlijk in?

Moeten we nu druk met onze moestuintjes van de AH aan de slag? Mogen we nooit meer op een verjaardag een stukje taart of een hapje? Passen de producten van Jip binnen een Paleo lifestyle? In deze blog vandaag het thema: Let’s go Paleo!

Eten volgens het Paleo voedingspatroon is gebaseerd op pure en gezonde voeding. Wetenschappers hebben onderzocht hoe de mens duizenden jaren geleden leefde en aten. Ze gaan er vanuit dat de genen van de mens op deze oervoeding zijn ingesteld. De gedachten achter Paleo is om zoveel mogelijk voedingsstoffen binnen te krijgen en het lijf zo min mogelijk te belasten met voeding die lastig te verteren is of allergische reacties kan opwekken. Dankzij de huidige voeding die wordt aangeboden ontstaan er steeds meer welvaartsziektes zoals diabetes en hart- en vaatziekten. Ook hebben steeds meer mensen overgewicht. Een tweede argument is dat onze voeding tegenwoordig massaal wordt geproduceerd, waardoor het steeds minder voedingswaarde bevat en dieren worden volgespoten met antibiotica en hormonen die wij ook weer binnenkrijgen. Een boeiende documentaire om eens te kijken is Food inc. 
Conclusie, Paleo = oervoeding. Maar wat is oervoeding precies?
• Groente
• Fruit
• Vlees
• Vis
• Noten
• Zaden
• Eieren

Wat je wellicht opvalt is dat in bovenstaand lijstje granen, melkproducten, peulvruchten en suiker ontbreekt. In de Paleo lifystyle komen geen granen, melkproducten en peulvruchten voor, omdat deze voedingsmiddelen de darmwand kunnen beschadigen. De reden dat suiker niet wordt geadviseerd binnen een gezonde lifestyle is, omdat suiker zeer verslavend is en het flinke schommelingen in de bloedsuikerspiegel geeft wat uiteindelijk kan leiden tot diabetes. Daarnaast krijgen we door deze schommeling vaker honger waardoor we meer eten. Wanneer je meer eet dan je nodig hebt, slaat je lichaam de overtollige energie op als vet.

 

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief