Intermittent fasting wat mag je eten op een dag?

Wat eet ik op een dag met Intermittent fasting? Eigenlijk kan je IF op veel verschillende manieren tot uitvoering brengen. Er zijn geen vaste regels voor. Het betekent eigenlijk vasten met tussenposes. Dus een deel vasten en een deel eten op je dag.

Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen. Je bent bezig met intermittent fasting als je erop let op welke tijdstippen je eet. Je voldoende pauze tussen de maaltijden neemt en het maakt niet uit wat je eet.

Dit is onze visie: Als het niet uitmaakt wat je eet, bestaat ook de kans dat je mascarpone, veel spek en worst neemt tijdens je eet-fase. Dat is natuurlijk nog steeds niet gezond.

Wij adviseren het vasten te combineren met koolhydraatarm eten. Dit omdat je lichaam dan al minder koolhydraten binnen heeft om te gebruiken als energiebron. Dus ook tijdens je eet-fase ben je met koolhydraatarm eten al aan het vetverbanden. Je maakt dit effect nu NOG groter door een periode even niets te eten.

Dit is wat je dan bijvoorbeeld eet op een dag:
Start de dag met dranken (in ons boek vind je verschillende suggeties)
12.00 maaltijd 1: 2 plakjes ketobrood
15:00 maaltijd 2: 1 gezonde chocolade cupcake
18:00 maaltijd 3: bloemkoolschotel met gehakt

Omdat je dit schema volgt om af te vallen, kan je ongeveer 3 tot 4 weken op deze manier blijven eten. Je eet dan ca. 1200 kcal op een dag. Daarna kan teruggaan naar 3 maaltijden per dag en eet je weer meer calorieën. Het is verstandig om ook als je op gewicht wilt blijven, de tussendoortjes zoveel mogelijk weg te laten. Of op deze moment fruit en rauwkost te eten.

Wil je direct aan de slag met onze weekmenu’s voor intermittent fasting? Klik dan hier: https://tinyurl.com/y3jrcbct

Deel bericht:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

BlogKerstVegetarisch

Kerstvoorgerecht met avocado

Een kerst-voorgerecht met avocado waarmee je iedereen blij maakt. Door de neutrale smaken zal je hier niet snel de plank mee mis slaan.

 Voorbereiding: 25 minuten
  Baktijd: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »
BlogKerstVoorgerecht

Kerstvoorgerecht met tonijn

Een lekker kerstvoorgerecht die makkelijk van te voren klaar te maken is. Zo heb je nog genoeg tijd om gezellig met je familie of vrienden bij te praten.

Lees verder »
BlogKerstTussendoortje

Kerststol recept

Tip: Deze verrukkelijke kerststol ga je na vandaag elk jaar met kerst maken. En misschien vind je de kerststol zelfs wel zo lekker dat je hem ook maakt als oud en nieuw-stol, verjaardags-stol, omdat ik het verdiend heb-stol of omdat je gewoon zin had om iets lekker te bakken-stol.
Zelf vinden wij de kerststol uit de supermarkt altijd veel te zoet en droog smaken. Dit recept is zo lekker dat je nooit meer anders wilt. Veel bakplezier!

  Bakken: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Aanmelden
salade-menu

Ja, ik me wil graag inschrijven bij Foodsisters en het gratis weekmenu ontvangen.

Maak van afvallen een feestje! Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten. Vul hieronder je gegevens in

[activecampaign form=10 css=1]