Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Hoe word je 100 (of ouder) en gezond?

Het Japanse eiland Okinawa is de plek met de grootste groep gezonde en actieve honderdjarigen ter wereld. De welvaartziekten zoals hartaandoeningen en overgewicht komen op het Japanse eiland in aanmerkelijk mindere mate voor.

Waarom juist op dit eiland de mensen wél ouder dan honderd worden, en op andere plekken met vergelijkbare omstandigheden niet, is opgeschreven in het boek The Okinawa Program. Het boek is gebaseerd op meer dan 25 jaar onderzoek onder deze Japanners. Is het niet zo dat ouderdom in de genen zit? De onderzoekers hebben aangetoond dat onze genen voor 1/3 bepalen hoe snel we verouderen, en dat de overige snelheid van veroudering voor 2/3 wordt bepaald door de manier waarop we leven.

Het moge duidelijk zijn dat veel roken, elk weekend dronken zijn, in een omgeving met asbest werken en veel fastfood eten geen goede manier van leven is. Oud worden en jong blijven wie wil dat niet? Moet je hiervoor als een echte healthfreak door het leven gaan en je lichaam in tact te houden met Becel en Botox? Wij hebben voor jou de belangrijkste geheimen van de jeugdigheid van de Japanners op een rijtje gezet:

De belangrijkste geheimen van de Japanners

  1. Eet tot je vol bent

De Japanner stoppen al met eten terwijl ze nog honger hebben. Er was – van lang geleden tot het nog recente verleden – een beperkte hoeveelheid voedsel beschikbaar. Men was wijs, wist dat er morgen ook moest worden gegeten en at dus nooit te veel. Als norm hanteren de Japanners dat je 80% moet eten.

  1. Vermijd stress

Talrijke onderzoeken hebben aangetoond, dat onze gezondheid sterk wordt beïnvloed door de wijze waarop we reageren op persoonlijk verdriet, zoals de dood van een geliefde of een echtscheiding, maar ook op hele alledaagse gebeurtenissen als vastzitten in het verkeer. Wie gestrest is, roept in zijn lichaam een chemische reactie op die het immuunsysteem aantast. Het is dus zaak om met stressvolle situaties te leren omgaan. Iedereen kan dat leren, beweren de onderzoekers. Probeer negatieve emoties kwijt te raken en probeer niet telkens het negatieve in alles te zien. Negativiteit kan resulteren in depressie, een van de meest voorkomende ziekten van de westerse samenleving. Cultiveer vervolgens een optimistische kijk. Concentreer je op de mooie dingen in het leven.

  1. Goede basisvoeding
    Drie keer per week vette vis (met name zalm, makreel of tonijn) Drink zes glazen water per dag. Kies groene thee, in plaats van “normale” thee of koffie – vanwege het lage cafeïnegehalte en de kankerbestrijdende eigenschappen.
  2. Voldoende slaap

Okinawanen nemen een ‘powernap’ gedurende de dag en gaan op tijd naar bed. Hoeveel slaap je nodig hebt is persoonlijk, maar als je elke ochtend moeite hebt om wakker te worden kun je er vanuit gaan dat je meer slaap nodig hebt.

  1. Dagelijkse oefeningen

De ouderen van Okinawa zijn verrassend fit. Hun goede fysieke conditie danken ze aan vooral dagelijkse beweging zoals tuinieren, het beoefenen van de traditionele dans en tai chi, of gewoon wandelen naar een vriend. Dit alles geeft ze meer energie. De Okinawanen hebben ook de neiging om hun dagelijkse beweging in de avonduren uit te oefenen. Dit helpt hun om de dagelijkse drukte van de dag te vergeten en zorgt voor een goede nachtrust.

6.Niets doen is de sleutel tot geluk

Mediteren kun je leren. Foodsister Janneke maakt hier elke week tijd voor vrij. In het begin dwalen je gedachten af. Mediteer door diep adem te halen en tel bij elke ademhaling tot 10. Als je merkt dat gedurende het tellen je gedachten afdwalen begin je opnieuw met tellen. Uiteindelijk zul je in staat zijn om meer rust in te bouwen zonder dat je gedachten afdwalen

  1. We are family

De Japanners nemen de tijd om een maaltijd te bereiden en deze maaltijd wordt vaak in familieverband genuttigd. Het eten van drie maaltijden op regelmatige tijdstippen met het hele gezin helpt overgewicht te voorkomen

Samen eten maakt dat je minder dwangmatig of emotioneel zal eten en ongezonde snacks tussendoor vaker zal kunnen vermijden, wat een goede invloed heeft op je gewicht of de gewichtstoename.

http://okinawa-diet.com/books/okinawa_program.html

Wil je in balans leven dan vraagt dat om discipline en wilskracht. Je moet er iets voor over hebben. Er is altijd wel een reden om het niet te doen: Drukte op het werk, zorg voor de kinderen, noem maar op. Mensen die in evenwicht zijn, zijn bijna altijd gedisciplineerd. Wij zijn ervan overtuigd dat als het toepassen van bovenstaande punten een mooie basis is van een gelukkig leven.

Deel bericht:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

BlogKerstVegetarisch

Kerstvoorgerecht met avocado

Een kerst-voorgerecht met avocado waarmee je iedereen blij maakt. Door de neutrale smaken zal je hier niet snel de plank mee mis slaan.

 Voorbereiding: 25 minuten
  Baktijd: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »
BlogKerstVoorgerecht

Kerstvoorgerecht met tonijn

Een lekker kerstvoorgerecht die makkelijk van te voren klaar te maken is. Zo heb je nog genoeg tijd om gezellig met je familie of vrienden bij te praten.

Lees verder »
BlogKerstTussendoortje

Kerststol recept

Tip: Deze verrukkelijke kerststol ga je na vandaag elk jaar met kerst maken. En misschien vind je de kerststol zelfs wel zo lekker dat je hem ook maakt als oud en nieuw-stol, verjaardags-stol, omdat ik het verdiend heb-stol of omdat je gewoon zin had om iets lekker te bakken-stol.
Zelf vinden wij de kerststol uit de supermarkt altijd veel te zoet en droog smaken. Dit recept is zo lekker dat je nooit meer anders wilt. Veel bakplezier!

  Bakken: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Tot ziens!

Fijne dag nog en vergeet niet ons gratis weekmenu aan te vragen.

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Aanmelden
salade-menu

Ja, ik me wil graag inschrijven bij Foodsisters en het gratis weekmenu ontvangen.

Maak van afvallen een feestje! Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten. Vul hieronder je gegevens in

[activecampaign form=10 css=1]