Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Hoe vet is de gehaktbal in vergelijking met andere vleessoorten?

Is vlees verantwoord?

Vlees ligt vaak onder vuur.

  • Het is niet duurzaam.
  • Rood vlees en bewerkte vleeswaren worden in verband gebracht met beroerte, diabetes type 2 en kanker.
  • Rauw vlees kan vol zitten met ziekmakende bacteriën.
  • Verbrand vlees kan ook  nadelig zijn voor je gezondheid.

Je zou er spontaan vegetariër van worden. Is het nog wel verstandig om vlees te eten? Jazeker, vlees bevat geen koolhydraten en veel eiwitten. Daarnaast bevat het ook veel nuttige voedingsstoffen, zoals ijzer en vitamine B12. Een tekort aan deze voedingsstoffen kan ervoor zorgen dat je snel moe bent, bleek ziet of last hebt van spierzwakte.  Kies wel zoveel mogelijk voor puur en onbewerkt vlees.

Varieer

Net als bij groenten en fruit is het bij vlees (en vis) ook goed om te variëren met de verschillende soorten. Kies hooguit één tot twee keer per week rood vlees, kies 1 tot 2 keer per week voor vis en een vega-dagje per week daar is ook echt niets mis mee.

Slank vlees eten

Uiteraard wil je niet elk jaar kilo’s aankomen. Daarom is het wel eens goed om te kijken wat qua voedingswaarde nu wel of juist niet een verantwoorde keuze is.  We hebben per portie de verschillende vleessoorten bekeken.  De hoeveelheden calorieën die we hebben weergegeven zijn gemiddelden. De kwaliteit van vlees en daarmee het vetgehalte kan enorm verschillen.  Zo kan aan ham en kipfilet water worden toegevoegd. De Consumentenbond heeft een test gedaan waaruit blijkt dat het vetgehalte van rundergehakt ver uiteen loopt. Zo blijkt dat het rundergehakt van de Keurslager 10 gram vet per 100 gram bevat. Terwijl bij het rundergehakt van de Lidl 25 gram vet per 100 gram vet werd gemeten.

Rundkcal (per portie)vet (G)verz. vet (G)Eitwit (G)
Rosbieflapje (100g)1203,51,523
Biefstuk (150g)16531,134,5
Ribrunderlap (150g)1659,5420
Sukadelap (150g)2028,2331,1
Tartaar (100g)170104,520
Entrecot (150g)247135,334,5
Rundervink (100g)230177,516
Hamburger (100g)240187,518
Rundersauzijs (100g)26520919
Rundergehakt mager (150g = 1bal)278188,330
Rundergehakt (150g = 1 bal)32322,59,830
VarkenKCAL(per portie)vet (G)VERZ vet (G)Eiwit (G)
Schnitzel ongepaneerd (100g)11020,823
Hamlap (100g)11530,922
Varkenshaas (150g)1582,31,233
Filetlapje (150g)1695,22,029,9
Ribkarbonade (150g)2259,83,834,5
Schnitzel gepaneerd (150g)2259,83,834,5
Shoarma reepjes (150g)29218630
Rookworst extra mager (halve=140g)2801967,83,4
Spekblokjes (125g)300251018,8
Braadworst (100g)300259,515
Slavink (100g)315261017
Speklapje (100g)320281117
Gehakt h-o-h (150g)33022,5930
Cordonbleu (137g)397301317,8
Rookworst (halve=140g)42740,615,416,8
LamKCAL(per portie)vet (G)VERZ vet (G)Eiwit (G)
Lamsworst245198,519
Lampskotellet (110g)26720,99,420,9
KipKCAL(per portie)vet (G)VERZ vet (G)Eiwit (G)
Drumstick ongekruid (100g)12051,519
Kippenlever (100g)1255,5218
Kipfilet (150g)1652,250,834,5
Kipschnitzel (100g)1555,5115
Cordonbleu (125g)219112,517,5
Shoarma reepjes (150g)227183,828,5
Kip-kalkoen gehaktbal (150g)27819,55,325
Kippenpoot (per stuk 200 g)36024836
Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief