Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Een strakke buik, hoe krijg je dat?

De buik is voor veel vrouwen (en mannen!) een probleem gebied. Maar wat is precies het geheim? Wij hebben 5 tips voor je!

5 tips om … een strakke buik te krijgen

  1. Verander je eetpatroon. Een crash dieet zal je niet gaan helpen om een strakke buik te krijgen, de kans is namelijk groot dat je hierna weer terugvalt in oude gewoonten waardoor je gewoon weer aankomt. Eet voldoende eiwitten, deze zorgen ervoor dat je je langer verzadigd voelt en verkleinen de kans dat je gaat snacken.
  2. Eet gezonde vetten. Vetten hebben bijna geen invloed op je insulinespiegel. Waardoor je bloedglucose niet zo schommelt. Koolhydraten hebben daarentegen wel een grote invloed op je bloedglucose spiegel, dit kan er toe leiden dat je, wanneer je teveel koolhydraten eet, je lichaam dit als vet gaat opslaan. Daarnaast zorgen vetten er ook voor dat je je lang verzadigd voelt. Let op! Kies wel voor gezonde vetten uit bijvoorbeeld noten, avocado en vis. Maar ga nou ook weer niet onbeperkt vetten zitten eten, vetten bevatten namelijk veel calorieën. En onthoud: frikandellen horen niet thuis in een gezond dieet!
  3. Combineer sporten altijd met het aanpassen van je voeding. Van alleen je buikspieren trainen krijg je niet direct een sixpack. Pas hier ook je voeding op aan. Je kunt zoveel buikspier oefeningen doen als je wilt, zolang er een laagje vet overheen zit zullen je buikspieren niet zichtbaar worden. Verlies dus ook overtollig buikvet. Dit doe je door je eetpatroon te veranderen en daarnaast kan je sporten gebruiken als hulpmiddel. Maar sporten zonder je dieet aan te passen heeft vrijwel geen nut.
  4. Combineer cardio met krachttraining. Vrouwen zijn vaak bang dat zij er mannelijk uitgaan zien door krachttraining. Maar vrouwen hebben een hele andere hormoonhuishouding dan mannen, waardoor zij nooit zo gespierd zullen worden. Tenzij ze extreem gaan trainen. Maar 2 tot 3x in de week krachttrainen zal een vrouw helpen om strakker te worden. Daarnaast stimuleert krachttraining je vet verbranding. Spieren verbruiken meer energie dan vet, dus als je meer spieren hebt zal je de hele dag door meer vet verbranden. Naast de krachttraining kan cardio (hardlopen, fietsen, crosstrainer, etc.) je helpen om nog wat extra te verbranden.
  5. Sla niet door! Te weinig eten, zorgt ervoor dat je lichaam juist je spieren gaat afbreken. Dit helpt natuurlijk niet voor het gewenste effect. Eet dus voldoende en sport veel, maar niet té veel. Elke dag fanatiek sporten houden maar weinig mensen op lange termijn vol. Kies liever voor realistische doelen. En bedenk je, hoever wil je gaan? Ben jij blij met een redelijk platte buik of moet het echt een sixpack zijn? Het is niet voor iedereen weggelegd om een strakke buik te krijgen. Bedenk ook eens waar jij je beter bij zal voelen; een strakke buik, maar altijd streng op dieet en veel sporten of een gezond eetpatroon, 2-3x in de week sporten en een iets minder strakke buik? Gelukkig hoeven we niet allemaal fotomodel te worden!
Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief