Een koolhydraatarm ontbijt samenstellen? 5 tips

Goed koolhydraatarm ontbijten zorgt ervoor dat je de rest van de dag een stabielere bloedsuiker spiegel hebt. Daardoor heb je minder last van een dip/vermoeid gevoel. Maar waaruit bestaat een goed ontbijt dat past in het koolhydraatarme dieet?
  1. Eiwit, eiwit, eiwit: eiwitten zorgen voor een lang verzadigd gevoel en laten de bloedsuikerspiegel minder snel stijgen. Hierdoor heb je minder snel weer trek in koek of andere tussendoortjes dan bij een koolhydraat rijk ontbijt.
  2. Vezels: vezels zijn ook een belangrijk onderdeel van het ontbijt bij een koolhydraatarm dieet, ze zorgen namelijk ook voor een verzadigd gevoel. Vezels vind je vooral in groenten, fruit en (volkoren)graan producten
  3. Drinken: drink een glas water, koffie, thee of melk. Laat de vruchtensappen en zoete zuiveldrankjes staan! Deze laatsten zitten vol met koolhydraten en calorieën maar zorgen er niet voor dat je meer verzadigd bent.
  4. Gezonde vetten: je lichaam heeft gezonde vetten nodig, daarnaast zorgen deze ook voor een lang verzadigd gevoel. Voeg vetten toe aan je ontbijt in de vorm van noten, zaden en avocado. Eiwit, vezels en vetten zijn een gouden combi. Een ontbijt dat uit deze drie onderdelen bestaat zorgt ervoor dat jij de dag goed kan beginnen.
  5. Neem de tijd: Het bereiden van een goed koolhydraat arm ontbijt kost vaak wat meer tijd (een ei bakken is nou eenmaal meer werk dan een plak ham op een boterham leggen). Maar neem hier de tijd voor! Zet je wekker 10 minuten eerder, maak een lekker ontbijt klaar en ga er even rustig voor zitten om dit op te eten. Je lichaam zal je dankbaar zijn en je zorgt ervoor dat je zeker een paar uur verzadigd bent.

We hopen dat je met deze handige tips weer een stukje verder op weg bent geholpen en gemakkelijk een koolhydraatarm ontbijt zelf kunt samenstellen in de toekomst.

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Recente blogs

BlogReview

Ervaring Rinus

Rinus: “Ik ben inmiddels op eenvoudige wijze meer dan 16 kilo lichter. En dat zonder honger te lijden.”

Lees verder »
BlogReview

Ervaring Yvonne

Ik voel me zo heerlijk! Ik heb geen opgeblazen gevoel en lichaam meer, geen maagzuur ’s nachts, ben inmiddels 8 kg kwijt

Lees verder »
Blog

Ik lust iets niet uit jullie recept waarvoor kan ik dit vervangen?

Stel je lust geen garnalen of champignons dan mag je het altijd uit de recepten weglaten. Groente mag je uiteraard altijd vervangen voor andere groente. Hieronder een lijst met vervangers voor ingrediënten als je die …

Lees verder »

Inloggen

Meld je hier aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Welkom op onze website!

Het is zomer laat de zon maar schijnen 🌞🌞 en steek de BBQ maar aan! Klik hier

En ontvang een gratis E-book met heerlijke BBQ recepten.

 

On this website we use first or third-party tools that store small files (cookie) on your device. Cookies are normally used to allow the site to run properly (technical cookies), to generate navigation usage reports (statistics cookies) and to suitable advertise our services/products (profiling cookies). We can directly use technical cookies, but you have the right to choose whether or not to enable statistical and profiling cookies. Enabling these cookies, you help us to offer you a better experience.