Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Appelflappen gezonder

Wij kregen de vraag of wij ook gezondere varianten hadden op de appelflappen en oliebollen hadden. Die hadden wij nog niet, dus zijn wij snel de keuken in gedoken en hebben twee hele leuke varianten bedacht en geproefd???? Hieronder de appelflappen, ze zijn heerlijk, al zeggen we zelf
Fijne jaarwisseling! ✨


  Bakken: 10-15 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Wat heb je nodig

  • 10 vellen filodeeg
  • 70 gram pecannoten of amandelen
  • 2 appels
  • 1 el kaneel of speculaas en koekkruiden
  • 60 gram rozijnen
  • 2 el honing (lekkerder met 4 eetlepels, maar wil je op je gewicht letten, kies dan voor 2)

 

Zo maak je het
Voor 5 appelflappen

1. Wikkel het filodeeg nog in de verpakking in een vochtige theedoek en laat het op een warme plek ontdooien. Hak ondertussen de noten fijn.

2. Schil de appel en snijd ‘m in stukjes. Doe deze in een kom en voeg 50 g gehakte noten, de kaneel, de rozijnen en 2 eetlepels honing toe. Meng goed door elkaar.

3. Smeer een vel filodeeg in met een beetje olie en leg daarop een ander vel filodeeg. Leg hierop 1/5 van het appelmengsel en vouw de vellen tot een driehoek. ( omdat het filodeeg dun is, is het belangrijk dat je dit goed vouwt)

4. Plaats het appel mengels iets boven het midden.

5. Vouw de rechter en linker bovenkant over het appelmengel, er ontstaat dan een driehoek.

6. Pak vervolgens de onderkant en vouw dit over de driehoek. Er ontstaat dan een rechthoek. Vouw dan de recht en linker bovenkant onder de driehoek door. Zo ontstaat er een dikker pakketje. Doe dit ook met de rest.

7. Besprenkel de appelflappen met nog een beetje honing en noten.

Bak de appelflappen in 10-15 minuten goudbruin in de oven.

 

Per Appelflap

Kcal228
Koolhydraten30 gram
Eiwitten3 gram
Vetten7 gram
Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief