Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

7 tips voor meer energie

1. Houd je bloedsuikerspiegel in balans
Het is druk op je werk. Je hebt een paar kopjes koffie gedronken en voor je het weet is het al 14.00 ’s middags na je ontbijt heb je niets meer gegeten. Probeer dit te voorkomen. Zorg dat je regelmatig wat eet. Dat wil zeggen elke drie tot vier uur. Zo vermijd je pieken en dalen in je energie- en concentratievermogen. Organiseer jezelf om gezonde tussendoortjes bij de hand te hebben. Bijvoorbeeld fruit, Jip en Jij crackers of nootjes.  Pas op met snelle suikers zoals Sultana koekjes of dropjes. Deze geven een suikerpiek, maar daarna een dip, waarna je weer naar snelle suikers zal snakken. Matig je gebruik van suiker, alcohol, koffie en bewerkte voeding.

2. Sla je ontbijt niet over
Start de dag altijd met een ontbijt. Je hersenen hebben glucose nodig. Kies voor een vezelrijk ontbijt. Zoals een kom havermout of kwark met fruit en muesli zonder toegevoegde snelle suiker. Drie uur later tank je bij via een gezond tussendoortje.

3. Powerlunch
Eet groenten bij je lunch. De helft van je bord mag salade zijn met daarbij een stukje vis of kip. We gebruiken tegenwoordig allerlei machines die het zware lichaamswerk van mensen overnemen. De klassieke Hollandse lunch met vele sneetjes brood is voeding voor iemand die 10 minuten later fysiek flink aan de slag moest. De meeste mensen doen nu geen fysiek zwaar werk meer, maar werken met hun brein. Dan heb je ook minder koolhydraten nodig. Lees hier meer tips voor het eten van minder koolhydraten. 

4. Zorg dat je ontspannen bent
Alles begint met een gezond lichaam en vooral met een gezonde geest. Dat willen we nog wel eens vergeten. Kijk eens of je structureel meditatie kunt toepassen in je leven. Meditatie roept bij menigeen associaties op met zweverigheid en een wereld vol zelfgebreide truien. Maar zelfs in het bedrijfsleven – Amerika voorop – wordt meditatie tegenwoordig in gezet als middel tegen stress. Van meditatie word je rustiger, gelukkiger en gezonder. Dat is ook wetenschappelijk aangetoond. Neurowetenschappers van de Harvard Medical School vonden bijvoorbeeld via MRI-scans dat meditatie leidt tot een lagere bloeddruk en een rustigere hartslag. Jon Kabat-Zinn, Emeritus-hoogleraar geneeskunde en auteur van populaire boeken over spiritualiteit, concludeerde dat -patiënten na een meditatiecursus van acht weken minder medicijnen en zorg nodig hadden. Dagelijks een kwartiertje mediteren maakt je hoofd leeg en levert veel meer energie op. Het leven wordt als het ware makkelijker doordat je veel dingen vanaf een afstandje bekijkt.

5. Drink voldoende
Tel eens hoeveel glazen je thee en water je op een werkdag drinkt. Drink minimaal 8 glazen water tussen de maaltijden. Als je dat doet, kom je veel minder moe thuis na een dag werken. Lees hier 10 tips om je water op een healthy manier een smaakje te geven.

6. Let’s move it
Beweeg elke dag minimaal een half uur. Blijf je spieren trainen anders neemt je kracht snel af. Krachttraining is ontzettend belangrijk omdat spieren meer calorieën kunnen verbranden. Ook als je lichaam in de ruststand is. Plan minimaal drie keer per week een intensieve activiteit zoals spinning, zwemmen of hardlopen.

7. Maak je dromen waar
Wat ga je doen met je vrijgekomen energie? Stel doelen voor jezelf waarmee je je dromen waarmaakt. Door een doel in je leven te stellen krijg je meer energie omdat je gefocust bent op dat wat je wilt. Weet je niet wat je wilt? Er zijn veel seminars en masterclasses te vinden zoals de Succes is mindset masterclass van Michael Pilarczyk. De exclusieve masterclass Succes is Mindset onderscheidt zich van andere seminars en workshops door de eigen kennis en ervaring van een succesvolle ondernemer die al zijn dromen waarmaakte. Opgeleid door zeer gewaardeerde zakenmensen en spirituele leraren bewijst Michael Pilarczyk keer op keer dat zijn Roadmap to Success een unieke methode is die altijd werkt. Klik hier voor meer informatie. 

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief