Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

5 tips voor minder suiker zonder een ‘stomme’ mama te zijn

Hoe je kind minder suikers laten eten, zonder een zure karnemelk moeder te zijn. Ik weet ze nog zo voor me te halen, de kinderen van de basisschool met een ‘verantwoorde moeder’. Ze deelden mandarijntjes uit als ze jarig waren en op hun partijtje kregen we alleen maar karnemelk of melk te drinken. Wat vond ik dat stom!

Ook mijn eigen moeder was een redelijk ‘verantwoorde moeder’ dat ik nooit melk-liga mee naar school kreeg, maar fruit vond ik ook stom! … Maar… nu ben ik zelf moeder en weet ik dat de karnemelk-moeder hele goede bedoelingen had en ook ik word niet blij als mijn kinderen volgestopt worden met suiker.

Hoe komen mijn kinderen gezond de dag door, zonder dat ik zelf een ‘stomme mama’ ben. Een hele uitdaging! Hierbij mijn 5 tips. Vul deze blog gerust aan met jullie eigen tips!

1. Zie drinken als vloeibaar snoepen
Zodra je een pakje appelsap gaat zien als 5 suikerklontjes drinken, chocomel 6 suikerklontjes en roosvisee 4 suikerklontjes. Dan geef je ze dus eigenlijk met een pakje appelsap al 2 mini kit-kats! Dat is dus mijn eerste regel, ik bespaar op snoep-drinken. Op normale dagen drinken we alleen water, (vruchten)thee en melk en dat vinden ze prima. Als we af en toe een feestje hebben knijp ik een oogje toe en mogen ze een pakje fruit of frisdrank.

2. Met een gevulde maag op stap gaan
Als we een verjaardag hebben, kan ik niet tegenhouden dat ze zakjes chips en snoepjes aangeboden krijgen. Ik wil in deze situaties dan ook niet de moeder zijn die haar kinderen als enige het zakje chips verbied. Wat ik wél doe is thuis eerst een boterham of fruit eten of als ze nog niet veel trek hebben een bakje yoghurt, zodat ze goed gevuld op stap gaan. Meestal snacken ze dan een paar chipjes, maar gaat het zakje niet eens op.

3. Verklein de porties, het gaat om het ‘krijgen’ en de ‘hoeveelheid’
Vaak zit snoep voorverpakt in portieverpakkingen, die veel te groot zijn. Kreeg jij vroeger 10 snoepjes van je moeder? Ik gooi alle zakjes leeg in een snoeptrommel en dan mogen ze wel 5!! beertjes uitzoeken. Als we op stap gaan neem ik wat mee in een boterhamzakje.

4. Een deel ‘bewaren’ voor de volgende keer
Bij kleintjes werkt dit nog ? Als ze een grote koek of een gebakje hebben uitgezocht, laat ik ze eerst lekker eten. Op een gegeven moment merk je dat ze het wat veel vinden, maar toch op willen eten, want anders is het weg. Die angst neem ik weg door het voor ze te bewaren. De helft van de koek, het gebakje of het toetje bewaren we zorgvuldig in een bakje voor de volgende dag. Samen bergen we het op, op een veilig plekje. Voordeel is dat ze de volgende dag dus de andere helft krijgen in plaats van een nieuw koekje of toetje 2x feest! En het allerbelangrijkste je leert ze nu al leren naar hun eigen honger- en verzadingsgevoel.

5. De basis is gezond
In de basis zorg ik dat een ‘gewone’ dag bij ons gezond is en de fruitmand goed gevuld is. Ze mogen dan zelf uitzoeken wat ze lekker vinden. Denk ook eens aan ander broodbeleg als pasta of boterhamworst, mijn kinderen zijn dol op gerookte zalm, paling en ei. Veel aanbieden en proberen soms sta je versteld van wat ze lekker vinden.

Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben voor je eigen kinderen. Amande

Je kunt hier ook nog verder lezen voor gezond broodbeleg

Deel bericht:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

BlogReview

Melanie (-23 kg) en het hele gezin (-75 kg)

Ik kan nu uit mijn hart zeggen: Je bent wat je eet.

Lees verder »
BlogKerstVegetarisch

Kerstvoorgerecht met avocado

Een kerst-voorgerecht met avocado waarmee je iedereen blij maakt. Door de neutrale smaken zal je hier niet snel de plank mee mis slaan.

 Voorbereiding: 25 minuten
  Baktijd: 40 minuten
   Oventemperatuur: 180 ºC

Lees verder »
BlogKerstVoorgerecht

Kerstvoorgerecht met tonijn

Een lekker kerstvoorgerecht die makkelijk van te voren klaar te maken is. Zo heb je nog genoeg tijd om gezellig met je familie of vrienden bij te praten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Tot ziens!

Fijne dag nog en vergeet niet ons gratis weekmenu aan te vragen.

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Aanmelden
salade-menu

Ja, ik me wil graag inschrijven bij Foodsisters en het gratis weekmenu ontvangen.

Maak van afvallen een feestje! Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten. Vul hieronder je gegevens in

[activecampaign form=10 css=1]