Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Sandra

Ik ben mijn leven aan het worstelen geweest tegen mijn eigen lichaam en eigen gewicht. Op het laatst was ik 117 kilo, had en heb een veel te traag werkende schildklier en als ik maar even naar de menukaart van een restaurant keek dan zat er al een paar kilo bij.

Lees hier hoe Sandra enorm veel is afgevallen. Wegen doet ze niet meer omdat ze wil dat het een leefwijze is in plaats van een dieet en hier de focus af wil halen.

 

“Mijn naam is Sandra en ik ben vanaf mijn negende jaar al aan het lijnen en dus aan het jojoën.

Ik was als baby al te dik. Ik woonde bij mijn oma samen met mijn ouders in één huis. Ik kreeg dus van twee kanten voeding binnen. Op mijn 9e ging ik al naar de diëtist. Ik werd streng op dieet gezet. Ik mocht 2 boterhammen met water en geen snoep meer wat als gevolg had dat ik stiekem ging snoepen. Mijn oma was trouwens te zwaar maar mijn moeder was heel slank.

Een lange worsteling met mijn gewicht
Ik ben mijn leven aan het worstelen geweest tegen mijn eigen lichaam en eigen gewicht. Op het laatst was ik 117 kilo, had ik een veel te traag werkende schildklier en het leek wel dat als ik maar even naar de menukaart van een restaurant keek, er al een paar kilo bij zat.

De keuze voor een maagband
Op een gegeven moment heb ik toch gekozen voor een maagband omdat ik niet meer mee kon komen met activiteiten op mijn werk. De kinderen werden groter en ik trok mij de mening van anderen aan. ‘Wat vinden ze van mijn overgewicht?’. Maar vooral vond ik dat erg voor mijn kinderen. Daarnaast kwam het besef dat ik mijn kinderen groot wil zien worden. Ik wilde niet degene zijn die jong dood zou gaan. Ik at op een gegeven moment bijna niets meer, dat is ook niet goed. Hiermee bracht ik mijn stofwisseling in de war. De maagband zag ik als enige oplossing.

Die maagband is 2 of 3 jaar goed gegaan. Toen ik had gekozen voor de maagband, viel ik enorm af maar het kostte mij ook haast mijn leven waardoor het bandje er met spoed uit moest. Het bleek dat mijn maag als een paddenstoel over de maagband heen hing. Ik vergiftigde mijzelf.

Na het verwijderen van de maagband kwam ik in 3 maanden tijd 20 kilo aan. Ik denk dat de reden dat ik zo snel aankwam was, dat ik jaren al gewend was zeer kleine porties te kunnen eten. Nu kon ik ineens weer meer eten, maar daar was mijn lichaam niet meer aan gewend.

Toen ik een hartinfarct kreeg, ging de knop definitief om. Mijn cardioloog gaf ook als advies om koolhydraatarm te eten. Dit omdat dit het beste is om mijn suikerwaardes stabiel te houden. Ik was al iets voor dat hartinfarct begonnen met koolhydraatarm eten, omdat ik had gelezen dat deze manier van eten ook werkt bij mensen met schildklierproblemen. Dit werkte maar ik vond ook dat ik eenzijdig at.

Toen ben ik gaan zoeken. Ik dacht ‘dit gaat me nooit meer gebeuren’ en ik wil gewoon oud worden. Ik vond het boek van de Foodsisters. Vanaf dat moment ben ik groot fan. Vooral van Intermittent fasting. Deze methode werkt heel goed voor mij. Ik zit lekker, gevarieerd te eten en ik eet genoeg.

Niet meer op de weegschaal
Het wegen begon een obsessie te worden. Ik stond op maandag op de weegschaal. Omdat ik merkte toch wel dat het voor mij een leidraad was. Zondags werd ik al zenuwachtig en dacht ik ‘straks kom ik aan’ omdat ik al bij weinig eten aankom. Het werd zo’n dingetje en ook wat dwangmatig. Was ik aangekomen, dan strafde ik mezelf de hele week en was ik superstreng.

Wegen doe ik niet meer omdat ik wil dat het een leefwijze is in plaats van een dieet.

Ik wil niet meer zo’n leven. Ik word 60 jaar en ik wil leven en me goed voelen.
Ik ben er trots op dat ik nu zo in mijn leven sta zonder persé het gevoel te hebben dat ik heel gezond eet. Ik heb een richtlijn nu a.d.h.v. de boeken, maar ik kan toch nog uit eten. I k heb altijd een minderwaardigheidsgevoel gehad dat ik nooit goed genoeg was maar ik kan nu mijzelf zijn.

Ik raad deze manier van eten echt aan iedereen aan. Het is gezond en het is gewoon lekker.”

 

Wil je ook starten met onze weekmenu’s? Neem dan een kijkje in onze webshop

 

 

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

Review

Lisette -15 kg

Lees hier hoe het Lisette is gelukt om ondanks haar darmklachten maar liefst 15 kilo af te vallen in een half jaar! Lisette (64): “Ik heb vele diëten geprobeerd omdat ik veel last had van …

Lees verder »
AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief