Wow zoveel suiker in tussendoortjes?

Je schrikt echt van de hoeveelheid suiker in tussendoortjes. Om minder suiker te kunnen gaan eten is het eerst van belang dat je je bewust wordt van de suiker die je eet.

Tussendoortjes bevatten vaak ongemerkt veel suiker

Kijk dus op elke verpakking om de (verborgen) suikers te herkennen. Wist je dat het advies van de WHO 25 g toegevoegde suiker per dag is en dat we gemiddeld op 120 g suiker zitten? Dat is 30 suikerklontjes en 5x de norm! Tijd voor actie dus! Verdiep je in een welke koolhydraatarme tussendoortjes je wel mag eten.

Tip van de Foodsisters: laat alle tussendoortjes uit een verpakking liggen. Het gevaar is juist dat je denkt hiermee helemaal verantwoordt bezig te zijn. Een gezonde mueslireep, rijstwafel met een laagje chocolade, of notenreep met fruit bevat vaak al veel meer suiker dan je verwacht! Kies voor vers fruit, veel lekkerder en veel gezonder. Suiker is niet alleen kristalsuiker, maar ook honing, agavesiroop, kokosbloesemsuiker of in producten vaak als glucose, fructose of sucrose etc. Wil je meer leren over koolhydraatarm eten? Lees dan onze blog koolhydraatarm dieet de basis

 

 

 

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Recente blogs

BlogReview

Ervaring Rinus

Rinus: “Ik ben inmiddels op eenvoudige wijze meer dan 16 kilo lichter. En dat zonder honger te lijden.”

Lees verder »
BlogReview

Ervaring Yvonne

Ik voel me zo heerlijk! Ik heb geen opgeblazen gevoel en lichaam meer, geen maagzuur ’s nachts, ben inmiddels 8 kg kwijt

Lees verder »
Blog

Ik lust iets niet uit jullie recept waarvoor kan ik dit vervangen?

Stel je lust geen garnalen of champignons dan mag je het altijd uit de recepten weglaten. Groente mag je uiteraard altijd vervangen voor andere groente. Hieronder een lijst met vervangers voor ingrediënten als je die …

Lees verder »

Inloggen

Meld je hier aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Welkom op onze vernieuwde website!

Doe ook mee met onze nieuwe  GRATIS suiker challenge! Klik hier voor meer informatie.

En ontvang een gratis weekmenu!

On this website we use first or third-party tools that store small files (cookie) on your device. Cookies are normally used to allow the site to run properly (technical cookies), to generate navigation usage reports (statistics cookies) and to suitable advertise our services/products (profiling cookies). We can directly use technical cookies, but you have the right to choose whether or not to enable statistical and profiling cookies. Enabling these cookies, you help us to offer you a better experience.