Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Kun je 1 kilo aankomen na een feestje?

Wij horen vaak dat mensen graag wat gewicht willen verliezen, maar het gevoel hebben dat ze na een feestje zwaarder zijn. ‘’het is zo oneerlijk, anderen kunnen alles eten en ik word gelijk na het feestje één kilo zwaarder’’, is een zin die wij vaak lezen in de e-mails. Dit wekt vaak frustratie op met als gevolg een vreetbui of een demotiverend gevoel. Maar kan dat eigenlijk wel, aankomen na een feestje?

Dat de weegschaal een kilo meer aangeeft zal heus geen leugen zijn en kan ook zeker een uitkomst zijn na een leuk feestje. Maar is dit gewicht dan lichaamsvet?

Geen lichaamsvet

Wat we aankomen is vaak geen lichaamsvet, maar vocht.  In producten zoals friet, borrelhapjes en gemarineerde vleessoorten zit veel zout waardoor je lichaam meer vocht vasthoudt. Ook zal je lichaam de glucose voorraden in de spieren aanvullen met behulp van de koolhydraten uit voedingsmiddelen zoals stokbrood en chips en de glucosevoorraad in je spieren houdt ook vocht vast.
Naast dat we vet en vocht wegen kun je ook de inhoud van je maag, darmen en blaas meetellen, als je nog niet naar de wc bent geweest. Het gewicht van het voedsel zie je dan dus tijdelijk terug op de weegschaal.

 

Hoeveel moet je eten om 1 kilo aan te komen

Als we het hebben over afvallen, dan willen we graag dat de hoeveelheid lichaamsvet afneemt.
één kilo staat ongeveer gelijk aan ±7700 calorieën. Om één kilo vet te verliezen moet je dus ±7700 kcal minder eten dan je verbruikt. Andersom moet je, om één kilo vet erbij te krijgen, ±7700 kcal meer eten dan je verbruikt.

Als je bijvoorbeeld normaal gesproken ongeveer 1900 nodig hebt en dit ook eet, blijft het gewicht stabiel (het is dus evenveel als je verbruikt). Als je in één dag een kilo wil aankomen zou je in theorie 9600 kcal moeten eten die dag. Dat is de hoeveelheid energie in 61 biertjes, 88 glazen wijn, 97 sneden brood (4 broden) of 15 repen chocolade van 100 gram. Zelfs een topsporter kan dit niet weg eten. Wat je erbij hebt gekregen door het feestje ( kerst, bbq of een avondje met vrienden/vriendinnen) is dus niet één kilo lichaamsvet, maar vocht en inhoud in de maag.

 

Geen kilo’s erbij

Je bent dus na een feestje geen kilo aangekomen. Het vocht raak je de dagen erna weer kwijt als je het gezonde schema weer oppakt. Als de basis van je eetpatroon gezond is, is er dus ruimte voor af en toe een feestje. Je gewicht kan wel toenemen als je meer eet dan je verbruikt op de lange termijn, maar een hele kilo lichaamsvet met één feestje zal dat dus niet zijn.

Wil jij meer informatie en tips over feestjes lees dan snel verder.
HIER en HIER

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief