Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Koolhydraatarme boodschappenlijst

Weet jij wat koolhydraatarme producten zijn? En weet je welke producten je het beste kunt kiezen als je tussen de schappen van de supermarkt staat? Waar moet je opletten als je koolhydraatarm wilt eten tijdens het boodschappen doen? Om je een handje op weg te helpen hebben wij een koolhydraatarme boodschappenlijst voor jou gemaakt. Dit helpt je een handje op weg naar je koolhydraatarme leefstijl.

Waar moet je op letten?

Het wordt ons niet makkelijk gemaakt in de supermarkt. Het staat er bomvol met bewerkte, voorverpakte producten. Allemaal producten die rijk zijn aan suiker en tarwe. Daarbij word je vaak verleid met misleidende teksten die op de verpakkingen staan. Om een voorbeeld te noemen ‘Liga Fruitkick’. Een tussendoortje voor kinderen. Het lijkt gezond, maar bevat uiteindelijk heel weinig fruit (1,8 gram) en veel suiker. Het hoofdingrediënt van de fruitvulling is ‘glucosefructosestroop”, een mooie benaming voor suiker. Maar ook sandwichspread naturel bevat 10,5 suikerklontje per pot.

Het is dus verstandig om altijd naar de ingrediëntenlijst te kijken. Je komt er dan achter dat er vaak suiker zit ‘verstopt’ in producten. Ze zetten dan namelijk niet ‘suiker’ op de ingrediëntenlijst maar gebruiken een andere benaming.

Deze schuilnamen zijn;

– Malt            – Dextrose
– Siroop        – Druivensuiker
– Stroop        – Glucose
– Honing        – Fructose
– Kandij        – Lactose
– Karamel        – Sacharose
– Melasse        – Oerzoet
– Moutextract        – Melkpoeder

Probeer dus allereerst altijd goed de etiketten van de producten te lezen. Het ingrediënt wat als eerst wordt vermeldt zit er het meeste in en het ingrediënt wat als laatste wordt vermeldt het minste.

Om jullie een handje op weg te helpen met welke boodschappen je gerust in je boodschappenmandje kunt stoppen met een koolhydraatarm dieet volgt hieronder een overzichtelijke lijst;

Koolhydraatarme boodschappenlijst

Groente

  • Broccoli
  • Bloemkool
  • Komkommer
  • Sla
  • Avocado
  • Champignons
  • Tomaat
  • Paprika
  • Courgette
  • Aubergine
  • Spinazie
  • Sperziebonen
  • Boerenkool
  • Rode kool
  • Witte kool
  • Zuurkool
  • Wortelen
  • Bieten
  • Prei
  • Ui

Fruit

  • Frambozen
  • Aardbeien
  • Perzik
  • Meloen
  • Mandarijn
  • Blauwe bessen
  • Abrikoos
  • Passievrucht

Vlees/ gevogelte

  • Biefstuk
  • Varkenshaas
  • Rosbief
  • Kipfilet
  • Kalkoenfilet
  • Hamlap
  • Tartaar
  • Gehakt
  • Filet American

Vis

  • Kabeljauw
  • Tonijn
  • Pangasius
  • Zalm
  • Haring
  • Makreel

Zuivel/ eieren

  • Yoghurt
  • Kwark
  • Karnemelk
  • Halfvolle melk
  • Zuivelspread light
  • ei

Kaas

  • Hüttenkäse
  • Kaas 30+
  • Mozzarella

Noten/ zaden

  • Paranoten
  • Walnoten
  • Pecannoten
  • Hazelnoten
  • Pijnboompitten
  • Lijnzaad

Overige producten

  • Olijven
  • Pure chocolade, 85% cacao
  • Pesto
  • Hummus
  • Kruiden en specerijen
  • Olijfolie
  • Augurken
  • Mosterd
  • Pindakaas

Een voorbeeldlijst van gezonde koolhydraatarme producten die goed passen in een koolhydraatarme dieet. Let er wel op dat sommige producten zoals kaas en noten wel koolhydraatarm zijn, maar wel veel vet bevatten en dus calorierijk zijn. Ook zie je dat de lijst van fruit vrij kort is. Fruit is gezond, maar bevat wel meer koolhydraten en calorieën dan groenten. De varianten die in deze lijst zijn benoemd bevatten de minste koolhydraten en passen dus het beste in een koolhydraatarm dieet. Daarnaast staan de peulvruchten niet vermeld in het lijstje. Ook dit is een gezond product, maar bevat relatief meer koolhydraten dan de andere groentes. Wees hier dus op bedacht beperk de inname hiervan.
Blijf altijd kritisch naar producten uit de supermarkt en gebruik je gezond verstand!

Hier vind je de boodschappenlijst uit ons tweede kookboek. Zo heb je een beetje een beeld van hoe de koolhydraatarme boodschappenlijst er bij ons thuis zelf uit ziet.

Deel bericht:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKoolhydraatarm

RODE KOOL MET PITTIG VEGA GEHAKT

Wil je een snelle en makkelijke keto maaltijd? Dan raden we je zeker aan om dit keto-recept uit ons nieuwe winterboek te maken

  Bereidingstijd: 15 minuten
 

Lees verder »
AvondmaaltijdKoolhydraatarm

Kip met paprikaroomsaus

Wil je een snelle en makkelijke keto maaltijd? Dan raden we je zeker aan om dit keto-recept uit ons nieuwe zomerboek te maken

  Bereidingstijd: 15 minuten
 

Lees verder »
AvondmaaltijdKoolhydraatarm

Bami met kip

Wil je een snelle en makkelijke koolhydraatarme maaltijd? Dan raden we je zeker aan om dit recept te maken

  Bereidingstijd: 15 minuten
 

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Tot ziens!

Fijne dag nog en vergeet niet ons gratis weekmenu aan te vragen.

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Aanmelden
salade-menu

Ja, ik me wil graag inschrijven bij Foodsisters en het gratis weekmenu ontvangen.

Maak van afvallen een feestje! Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten. Vul hieronder je gegevens in

[activecampaign form=10 css=1]