Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

Koolhydraatarm dieet en alcohol drinken kan dat?

Mag je alcohol drinken bij een koolhydraatram dieet? Regelmatig krijgen wij de vraag of je tijdens de 8 weken slank cursus een wijntje mag nuttigen. Alcohol is een enorme valkuil voor veel mensen. Voor de gezelligheid en voor de ontspanning ’s avonds op de bank. Maar wat doet alcohol met je lichaam als je aan het afvallen bent? En is het dus wel verstandig om alcohol te drinken tijdens een koolhydraatarm dieet?

Hoeveel koolhydraten in alcohol?

Alcohol bevat in zijn pure vorm 7 kcal per gram. Voor vet is dat 9 kcal en koolhydraten en eiwitten allebei 4 kcal per gram. Een gemiddelde glas bier bevat al gauw 110 kcal en een glas rode wijn 82 kcal. Sterke drank, zoals whisky en rum bevatten ook per glas ongeveer 80 kcal, en vaak worden deze dranken weer gemengd met frisdrank, waardoor ze nog meer calorieën bevatten.. Een paar glaasjes bier, wijn of sterke drank kan dus al heel snel aantikken in het aantal calorieën wat je tot je neemt. Je kunt daardoor alcohol wel een caloriebom noemen.

Alcohol drinken en afvallen

Je lichaam ziet alcohol als vergif en is daarom prioriteit nummer 1 zodra het je lichaam binnenkomt. Het wil het zo snel mogelijk weer uit je lichaam hebben. Daarom stopt je lichaam met het verbranden van koolhydraten en vetten; eerst moet die alcohol eruit! Zonde dus als je net op de goede weg bent en je lichaam in de vetverbranding zit door je koolhydraatarme eetpatroon.

Alcohol en honger

Ik denk dat iedereen dit wel kan bevestigen, van alcohol krijg je trek. Als je in het weekend op vrijdag of zaterdagavond gezellig aan een borreltje zit met wat vrienden/familie, heb je altijd meer zin om te snacken. Grijp jij dan naar een appel of een paar tomaatjes? Of eerder naar de chips en de chocolade? Waarschijnlijk dat laatste. Alcohol zorgt er voor dat je grenzen worden vervaagd en je minder in staat bent om helder na te denken. Je laat dus al gauw de touwtjes wat meer vieren, waardoor je eerder naar de ongezonde snacks grijpt. Iets waar je de dag erna vaak spijt van krijgt.

Koolhydraten in wijn en bier

Wil je dan toch echt een glaasje drinken. Ga dan voor een glas droge witte wijn. Dit bevat de minste koolhydraten en de minste calorieën. Bier bevat overigens een stuk meer koolhydraten. Dat verklaart de beruchte ‘bierbuik’ bij mannen. Hieronder een mooi overzicht van alcoholische drankjes en hoeveel calorieën en koolhydraten ze per glas bevatten.

Overzicht verschillende soorten alcoholische drankjes

Drank Kcal Koolhydraten
Witte wijn, droog 67 0,6
Witte wijn, zoet 96 5,9
Rode wijn 82 3
Rose 71 2,5
Rosébier 104 12
Bier 90 6
Alcoholvrij bier 52 12,2
whisky 122 0
Rum 117 0
Vieux 100 0,5
Likeur 121 14,5

 

Conclusie

Uiteindelijk is het iedereen zijn eigen keuze. Je vetverbranding wordt wel degelijk tijdelijk stil gezet. Zeker bij meerdere glazen alcohol. Om een optimale resultaat uit de 8 weken slank cursus te bereiken raden wij aan om tijdelijk geen alcohol te drinken. Daarna zou je weer af en toe een glaasje kunnen nuttigen, maar… drink met mate.

Deel bericht:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKoolhydraatarm

RODE KOOL MET PITTIG VEGA GEHAKT

Wil je een snelle en makkelijke keto maaltijd? Dan raden we je zeker aan om dit keto-recept uit ons nieuwe winterboek te maken

  Bereidingstijd: 15 minuten
 

Lees verder »
AvondmaaltijdKoolhydraatarm

Kip met paprikaroomsaus

Wil je een snelle en makkelijke keto maaltijd? Dan raden we je zeker aan om dit keto-recept uit ons nieuwe zomerboek te maken

  Bereidingstijd: 15 minuten
 

Lees verder »
AvondmaaltijdKoolhydraatarm

Bami met kip

Wil je een snelle en makkelijke koolhydraatarme maaltijd? Dan raden we je zeker aan om dit recept te maken

  Bereidingstijd: 15 minuten
 

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Tot ziens!

Fijne dag nog en vergeet niet ons gratis weekmenu aan te vragen.

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Aanmelden
salade-menu

Ja, ik me wil graag inschrijven bij Foodsisters en het gratis weekmenu ontvangen.

Maak van afvallen een feestje! Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten. Vul hieronder je gegevens in

[activecampaign form=10 css=1]