Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

5 tips voor meer weerstand

De zomer is voorbij. De herfst breekt aan, het seizoen van regen en gure wind. Dus is het tijd om te zorgen voor een goede weerstand. Hoe bescherm jij jezelf in deze tijd en zorg je voor meer weerstand? Lees hier de tips voor een goede weerstand.

Koud, donker en nat is niet een combinatie waar velen vrolijk van worden. Niemand vindt het leuk om door de regen naar huis te gaan. Maar dat is niet het enige, de herfst is ook het seizoen van een mindere weerstand.  Maar niet getreurd, met deze tips ga je met een goede weerstand de herfst door.

 

 

1: Beweeg voldoende
Tijdens het bewegen/sporten zweet je alle afvalstoffen uit je lichaam. Maar ook van sporten en bewegen voel je fitter en energieker. De grootste drempel, is de stap om je daadwerkelijk om te kleden en de deur uit te gaan. Vraag je af: hoe voel ik me als ik ga sporten en hoe voel ik me als ik niet ga? Laat het goede trotse gevoel de overhand hebben.
Je kunt er ook een uitje van maken: ga uitwaaien het bos of joggen in het park. Ontdek hoe lekker het ruikt als het pas geregend heeft.

2: Voldoende vitamines en gezond eten
Met het onstuimige herfstweer is het belangrijk genoeg vitamines binnen te krijgen. Het beste haal je vitamines uit vezelrijke groenten- en fruitsoorten van het seizoen. Gevarieerd eten is prima te doen,  denk aan: pastinaak, wortel, koolrabi, rode kool, venkel en paddenstoelen. Maar denk ook aan spinazie, zuurkool, hutspot en andijvie. Hier kun je heerlijke stamppot en herfstsoepen mee maken.

3: Voldoende (dag)licht
Wanneer de zomer voorbij is, krijgt je lichaam automatisch minder vitamine D binnen. Je lichaam moet het dus doen met de voorraad die je de zomer aangemaakt hebt. Wil je zuinig omgaan met de hoeveelheid vitamine D, dan kun je dit nog uit voeding halen. Denk aan vette vis, eieren en zuivelproducten. Of je kunt het aanvullen met een supplement. Wanneer je zin hebt in een weekje zon, is het aanvullen van de hoeveelheid vitamine D een goede reden om een vakantie te boeken.

4: Tijd voor jezelf
De tijd vliegt aan je voorbij; een drukke baan, werken, huishouden, stage, sporten, leuke dingen doen met het gezin, een etentje…. En ga zo maar door. Daarom is het belangrijk zo nu en dan eens tijd voor jezelf te nemen. Dagelijks een halfuurtje zou hier aan goed bij helpen. Wat geeft jou ontspanning? Een boek lezen, een fotoalbum maken, of lekker op de bank zitten met een muziekje. Plan je eigen halfuurtje en kom tot rust.

5: Sleep well
Het hele jaar door is het belangrijk dat je voldoende slaapt.  Zodat je overdag fit en energiek bent. Met name in de donkere maanden is dit extra belangrijk, omdat je dan over het algemeen een minder goede weerstand hebt. Houd je weerstand dus op peil, blijf fit en zorg dat je s morgens weer fris bent om op te staan en de dag te beginnen.

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief