Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

5 tips om koolhydraatarm eten vol te houden

Het grootse knelpunt is vaak dat je verward raakt, soms teveel keuzes hebt en dan eigenlijk helemaal niet meer weet wat te doen. Je valt dan maar snel terug in je oude vertrouwde (ongezonde) voedingspatroon.  Met onze tips helpen we je al een heel stuk op weg.

  1. Houd controle over de omgeving die je wél kunt controleren
    Het gaat om de omgeving in je eigen huis. Hier heb je zelf heel veel invloed op. Hoeveel wilskracht denk je te moeten hebben als je keuken vol chocolade, chips en de vriezer vol ijs licht? Zo lukt het niemand om vol te houden. En écht je hoeft geen volle kasten te hebben voor je visite, besef je dat je het vaak zelf op eet. Je visite zal het begrijpen. Aan de slag dus en alle ongezonde producten in de prullenbak. Het is al moeilijk genoeg om buiten de deur alle verleidingen van een gebakje bij de koffie, een borrelhapje bij de wijn etc. te kunnen weerstaan.
  2. Drink geen calorieën, maar eet ze
    Door alleen al te besparen op vloeibaar suiker geef je je gezondheid en gewichtsafname een enorme boost. Drink water, fruitwater of thee. Door 4 weken vol te houden, zal je al gewend raken. Even volhouden dus en dan voorgoed verbannen.
  3. Eet geen bewerkte koolhydraten
    Wij willen je niet bang maken voor koohydraten uit een wortel, pure en natuurlijke koolhydraten kan je vaak prima eten. Let vooral op koolhydraten van ‘witmeel’ zoals in bruin- en wit brood, pasta, wraps. Op het etiket vooral herkenbaar als tarwemeel. Je zult schrikken in hoeveel producten dit verwerkt zit. Dit zorgt ervoor dat er steeds veel glucose in je bloedbaan komt en bij weinig beweging slaat je lichaam dit op als een ‘reserve’ voorraadje vet. Door niet steeds de hele dag door koolhydraten te eten, zal je bloedsuikerspiegel minder pieken krijgen waardoor je je veel fitter zult gaan voelen.
  4. Eet voldoende gezonde vetten en eiwitten
    Eet je een salade bestaande uit een paar blaadjes sla en tomaten, dan zal je maag na 15 minuten alweer rammelen en wordt het een lange zit tot de volgende maaltijd. Zorg dat je jouw maaltijd naast voldoende groenten ook goed aanvult met gezonde vetten (olijfolie, olijven, avocado, noten) en eiwitten (ei, vlees of vis)
  5. Voorkom grazen
    Ga niet de hele dag door kleine beetjes eten. Geef ook je lichaam af een toe een aantal uur rust tussendoor. Focus op de hoofdmaaltijden en eventueel een klein gezond tussendoortje. Maar niet de heel dag een bak worteltjes op je bureau of een schaaltje komkommer. Vaak heb je niet écht honger, maar eet je uit gewoonte of verveling. Wist je dat ze in de jaren 50 vaak helemaal geen tussendoortjes mee naar hun werk namen? Flink ontbijten en een stevige lunch, hielp ze hun werkdag vol te maken.

Beoordelingen

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
Recept delen:

Ontvang ons gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Bekijk onze
🎄kerstrecepten🎄

Wij hebben heerlijke kerstrecepten voor jou! Makkelijk en snel op tafel! Geen stress voor jou deze kerst.

P.S. Ben je er vorige jaar niet aan toe gekomen om alle recepten uit ons kerstboekje te maken? Er is nog genoeg variatie om weer een fantastisch kerstdiner op tafel te zetten. 👇👇👇👇👇

Vergelijkbare recepten

KoolhydraatarmReceptTussendoortje

KOOLHYDRAATARME Muffins

Proef deze lekkere muffins en je wilt niets anders meer. “>  Bereidingstijd: 25 minuten
 

Bekijk recept »
keto gevulde paprika met gehakt
KoolhydraatarmRecept

KETO gevulde paprika met gehakt

Een lekker snel klaar keto recept. Heerlijke combinatie van gehakt, mozzarella en groenten. . “>  Bereidingstijd: 25 minuten
 

Bekijk recept »
AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Bekijk recept »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief