Gezond en slank met Nederlands populairste weekmenu’s.

Afvallen én lekker eten wij maken het mogelijk.

Ontdek het geheim van de Foodsisters weekmenu’s. Iedereen kan het!

Pak je energie terug. Geef je gezondheid een boost met onze weekmenu’s.

Makkelijk, praktisch en lekker afvallen was nog nooit zo makkelijk.

Al 5 jaar in de top 10 bestverkochte dieetboeken bij bol.com

Simpel afvallen met lekkere recepten. Voor iedereen!

Maak vandaag een start naar een fit en energiek leven.

Verlies makkelijk gewicht met de beste koolhydrraatarme weekmenu’s van Nederland.

3 redenen om eieren te eten

Zijn eieren gezond?
Laat jij de paaseieren ook staan nadat je gelezen hebt dat 10 paaseitjes net zoveel calorieën zijn als 12 bitterballen? Kies met Pasen voor een heerlijk biologisch kippenei. Eieren zijn puur natuur. Helaas hebben ze jaren in een slecht daglicht gestaan, omdat er gesuggereerd werd dat ze het cholesterol zouden verhogen. Het wetenschappelijk tijdschrift het Britisch medical Journal kwam met het bewijs dat het eten van 1 ei per dag geen schadelijk effect heeft op hart -en vaatziekten.

1. Eiwitten werken verzadigend
paasei-decoreren-stempels

Onderzoek heeft aangetoond dat als je een ontbijt neemt rijk aan eiwitten je later op de avond minder behoefte hebt om te gaan snaaien. Dus neem zelf de proef op de som en start de dag met een gekookt ei bij je ontbijt. In 1 ei zit 6 gram eiwit.

2. Eieren kunnen helpen om de bloeddruk te verlagen
Volgens dit onderzoek uit Canada zou het eiwit in eieren de bloeddruk helpen verlagen doordat het op dezelfde manier in het lichaam reageert als een ACE-remmer (een soort van hoge bloeddruk medicatie). Gebakken eieren blijken hierbij het effectiefst.

3. Met eieren val je beter af
jipenjij

Superfood cracker van Jip met zelfgemaakte kruidenboter (verse peterselie, bieslook en knoflook) lekker met ei en tomaat

Bij een Amerikaans onderzoek wat gepubliceerd is in het International Journal of Obesity is naar voren gekomen dat volwassenen met overgewicht meer kilo’s en lichaamsvet verloren door het dagelijks eten van 2 eieren met toast en jam (340 kcal en 31 gram koolhydraten). De controle groep at bijna dezelfde hoeveelheid calorieën alleen van een andere samenstelling. De controle groep at een bagel met creamcheese en yoghurt (339 kcal en 46,2 gram koolhydraten) en viel minder af in gewicht.

Naast eieren eten kun je natuurlijk ook heerlijk creatief bezig zijn met eieren.

De Foodsisters wensen jullie hele fijne Paasdagen.

Deel bericht:

Ontvang ons
gratis e-book

Met het koolhydraatarme weekmenu van de Foodsisters vol gezonde en suikervrije recepten.

Gerelateerde berichten

AvondmaaltijdKetogeen dieet

Keto sperziebonen salade

Wie zegt dat een salade altijd sla moet bevatten? In deze salade gebruiken we sperziebonen als basis.

Lees verder »
BlogKoolhydraatarmTussendoortje

Koolhydraatarme tussendoortjes

Gezonde koolhydraatarme tussendoortjes zijn vaak moeilijk zelf te verzinnen. In de blog geven we 21 voorbeelden van gezonde tussendoortjes (koolhydraatarm) Afvallen wordt een stuk gemakkelijker vol te houden als je regelmatig iets eet. In de Foodsisters weekmenu’s mag je drie keer per dag iets tussendoor eten. Zo voorkom je een dip of lekkere trek, waardoor je anders snel de verkeerde dingen zou kiezen. Kies iets gezonds zoals fruit, yoghurt. Deze koekjes leveren je belangrijke bouwstoffen omdat ze niet van tarwemeel maar van amandelmeel en lupinemeel zijn gebakken.

Lees verder »
BlogReview

Hendriëtte (-30kg)

Het volgen van de weekmenu’s is voor mij de sleutel geweest. Diëten voelt als een verplichting voor mij. Dat heb ik losgelaten.

Lees verder »

Inloggen

Meld je aan voor het gratis weekmenu en ontvang de nieuwsbrief

Een week lang genieten van onze heerlijke en makkelijke recepten? Vul hieronder je gegevens in.

Meld je hier aan voor het gratis keto-weekmenu en ontvang de nieuwsbrief